آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۲۳۰۴
ورزش
۲۴

ساوه شمشکی: نداشتن پیست اختصاصی به اسکی لطمه زده است

گروه ورزش- رییس فدراسیون اسکی تداوم موفقیت ورزشکاران در این رشته را منوط به اختصاص پیست تخصصی به این فدراسیون دانست و گفت: کسب عنوان ششم ایران در بازی های آسیایی افتخار بزرگی بود.

عیسی ساوه شمشکی در نشست خبری دیروز فدراسیون اسکی با اشاره به عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی 2011 آلماتی قزاقستان ضمن بیان مطلب فوق گفت: نتایج اسکی بازان ایران در بازی های زمستانی آسیایی بسیار ارزشمند بود، اما برای تداوم این موفقیت ها و ارتقای جایگاه ایران در مسابقات 2016 فدراسیون نیاز به در اختیار داشتن پیست تخصصی برای انجام تمرینات ورزشکاران دارد.

رییس فدراسیون اسکی حمایت کامل از بخش خصوصی را یکی دیگر از عوامل پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند هم پیست تامین کند و هم راه های ارتباطی به پیست را کنترل کند. البته امسال وزارت راه اعلام کرده است مسیر شمشک به دیزین را زیر نظر می گیرد و همیشه آن را باز نگه می دارد که این مساله بیش از گذشته به بخش خصوصی کمک خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این نشست در مورد عملکرد اسکی بازان ایران در بازی های آسیایی زمستانی در آلماتی قزاقستان که منجر به شکستن طلسم مدال نگرفتن اسکی بازان ایران در چنین رقابت هایی شد، گفت: ما در حالی که تنها 9 ورزشکار در این مسابقات داشتیم و نسبت ورزشکاران ما در قیاس با سایر کشورها یک پنجم بود، توانستیم با کسب مدال های ارزشمند در نهایت در رده ششم جدول رده بندی این مسابقات قرار بگیریم.

وی کسب چنین موفقیت هایی را حاصل حمایت مسوولان سازمان، کمیته ملی المپیک، برنامه ریزی خوب فدراسیون و حمایت های پیشکسوتان و رسانه ها دانست و تاکید کرد: ما طی برنامه ریزی پنجساله که آن را به سازمان ارائه کردیم، اهدافمان را در زمینه های همگانی، قهرمانی و توسعه و تجهیز زیرساخت ها پیش بردیم و با توجه به اینکه ما ورزشی دور از شهر و در دامنه کوه ها هستیم و امکانات بسیاری از رشته ها را نداریم، اما با یک برنامه ریزی منسجم توانستیم با تقویت مسابقات لیگ و برنامه ریزی مناسب در نهایت در بازی های آسیایی زمستانی نتایج ارزشمندی را کسب کنیم.