آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۲۳۰۴
بانک و بیمه
۱۳

خبر

ارتقای سخت افزارهای سیستم کارت با افزایش 40 درصدی مراجعه به بانک ها

گروه بازار پول- گروه عملیات بانکی شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: در راستای بهبود کمیت و کیفیت پاسخگویی به حجم بالای مراجعان به ابزارهای پرداخت الکترونیک بانک های طرف قرارداد شرکت، بعد از اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها، سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا و خطوط ارتباطی توسط این شرکت نیز افزایش یافته است.

مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی به نقل از مدیریت عملیات شرکت اعلام نمود: با توجه به همزمانی واریز و برداشت یارانه ها با حجم تراکنش های اول ماه و افزایش ناگهانی مراجعات مشتریان بانک ها تا 40 درصد، از چندی قبل با اعمال تغییرات در سخت افزارهای سیستم کارت، بالابردن ظرفیت پردازش تراکنش ها، افزودن توان سخت افزاری سایر بخش ها و ارتقای ظرفیت و سرعت سخت افزاری پایگاه های داده برای توزیع مناسب تر اطلاعات، شرایطی فراهم شد تا در ساعات اولیه تراکنش ها به نحو مطلوب انجام شود.در همین حال معاونت شبکه این شرکت نیز اعلام کرد: ظرفیت شبکه فضایی افزایش یافته و با این اقدام سرعت پاسخگویی موفق به تراکنش های بانکی نیز افزایش چشمگیری یافته است.

تصویب پرداخت 66 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی

گروه بازار پول - پرداخت 66 هزارو 467 میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران و تولیدکنندگان کشور طی 10ماه سال جاری در بانک صنعت ومعدن به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت ومعدن، میزان تسهیلات مصوب در این مدت نسبت به10 ماهه سال گذشته از 30 درصد افزایش برخوردار بوده است.میزان اعتبارات اسنادی ریالی گشایش یافته توسط این بانک از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه نیز با83 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته از 2 هزارو 138 میلیارد ریال به 3 هزارو 904 میلیارد ریال افزایش یافته است.اعتبارات ارزی گشایش یافته توسط بانک صنعت ومعدن در سال گذشته 836 میلیون دلار بودکه این رقم با47درصد افزایش درسال جاری به یک میلیاردو229 میلیون دلار رسیده است.

بانک صنعت ومعدن همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه مبلغ 18 هزارو 389 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش صنایع و معادن پرداخت کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش یافته است. مطالبات وصولی نیز در این مدت با 78 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 11 هزارو 48 میلیارد ریال رسیده است.