آرشیو سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۲۳۱۵
بورس - شرکت ها
۱۷
نگاه تکنیکال

شیشه و گاز

فرید هلالات
منبع: WWW.IRBORNA.IR

در نمودار سهام شرکت شیشه و گاز، سیگنال Bottom Failure Swing در اسیلاتور شاخص قدرت نسبی به نشانه اشباع بازار فروش مشاهده می شود.

این در حالی است که سیگنال واگرایی مثبت در اسیلاتور میانگین متحرک همگرا واگرا (MACD) نیز بر تضعیف و اشباع هیجان فروشندگی تاکید می کند.

بر اساس آنچه گفته شد نوسانات جانبی قیمت در طی معاملات چند هفته گذشته، الگوی برگشتی صعودی در نظر گرفته می شود؛ بنابراین بازار سهام شرکت در محدوده کف قرار دارد. در طی رشد آتی قیمت مقاومت های پیش روی خریداران سهام شرکت عبارتند از: 181 تومان، 190 تومان و 208 تومان.

در صورت رشد شتابنده قیمت، محدوده 208 تومان به سبب قرار داشتن در محدوده خط روند نزولی میان مدت و مجاورت با دیگر مقاومت ها، با تراکم بالایی از مقاومت همراه خواهد بود؛ بنابراین می تواند به عنوان هدف اولیه در نظر گرفته شود.

چنانچه قیمت در محدوده 208 تومان با سیگنال اشباع خرید مواجه شود، خروج از سهام شرکت توصیه می شود، اما در صورت شکسته شدن مرز مقاومتی 208 تومان و قرار داشتن بازار در میانه رشد، مقاومت های 223 تومان و 237 تومان اهداف بعدی قیمت به شمار می روند.

لازم به ذکر است که این تحلیل لزوما به منزله توصیه به خرید نیست چراکه قبل از خرید باید به تناسب میان نقدیندگی خود و میانگین حجم معاملات روزانه سهام شرکت توجه کنید.

تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.