آرشیو سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۲۳۱۵
خودرو
۱۶

رویداد

افزایش سرمایه گذاری نیسان در مکزیک

شرکت خودروسازی نیسان موتورز ژاپن اعلام کرد سرمایه گذاری خود در کارخانه مونتاژ مکزیک را افزایش می دهد.

این کارخانه که از ابتدای سال 2012 میلادی به بهره برداری خواهد رسید، محصولات مورد نیاز برای بازار آمریکا را تولید می کند. نیسان در نظر دارد سرمایه گذاری خود در این کارخانه را 400 میلیون دلار افزایش دهد و این سرمایه را صرف افزایش شمار خطوط تولید در کارخانه نماید.

عرضه مدل های جدید جی ام به بازار هند

شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا که بعد از ورشکستگی در جریان بحران اقتصادی به تازگی موفق به کسب سود شده است در نظر دارد مدل های تازه را به بازار کشور هند عرضه کند.

مدیرعامل شرکت خودروسازی جی ام در این مورد گفت: ظرف دو سال آینده 6 مدل تازه از خودرو به بازار هند عرضه خواهد شد. البته هر یک از این مدل ها با طراحی ها و انواع متفاوت مثلاهاچ بک و صندوق دار و با قدرت موتورهای مختلف تولید می شوند و به همین دلیل شمار خودروهای تازه ای که وارد بازار خواهند شد به 14 نوع مختلف می رسد. وی پیش بینی کرد عرضه این خودروها درآمد شرکت جی ام را در بازار هند 23 درصد افزایش دهد.

آمادگی جی ام برای فروش موتور

گروه خودرو- شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد توانایی لازم برای فروش موتور خودرو به شرکت های دیگر را دارد.

طبق گزارش های موجود این شرکت می تواند از سال 2013 میلادی سالانه 300 هزار موتور خودرو به شرکت های خودروسازی دیگر بفروشد و از این طریق کار خود را توسعه دهد. شرکت جی ام در این کار با شرکت های خودروسازی شانگ های موتورز چین و میهاندرا موتورز مالزی مشارکت دارد و انتظار می رود خودروسازان کشور چین اولین مشتریان این موتورهای قدرتمند تولید جی ام باشند.

بهره برداری از سایت ایران خودرو فارس

ایسنا- سایت ایران خودرو فارس دیروز با حضور رییس جمهوری به صورت رسمی به بهره برداری رسید. دیروز همزمان با به بهره برداری رسیدن 170 طرح صنعتی در استان فارس، کارخانه ی ایران خودرو در این استان نیز به صورت رسمی افتتاح شد.

کارخانه تولید ایران خودرو در استان فارس ظرفیت تولید سالانه 30 هزار دستگاه پژو پارس را دارد و در آینده نزدیک محصولاتی از خانواده پژو 405 و سمند را نیز تولید می کند. این سایت در کمتر از شش ماه آماده بهره برداری شده است