آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۲۳۱۶
خودرو
۱۶

جهان خودرو

تاخیر در برنامه فروش سوناتا هیبریدی

واحد آمریکایی شرکت هیوندای اعلام کرد نسخه هیبریدی سدان سوناتا تا اواخر این ماه به نمایندگی های فروش در این کشور نخواهد رسید.

هیوندای برنامه ریزی کرده بود که این خودرو را در ژانویه وارد بازار کند، اما این تصمیم به علت افزودن صدای مجازی به موتور خودرو به تاخیر افتاد. خودروهای برقی و هیبریدی در سرعت های پایین صدای بسیار کمی را تولید می کنند که می تواند مانع جلب توجه عابرین پیاده شود. لذا طبق یکی از قوانین آمریکا که در ژانویه به تصویب رسید، خودروسازان می بایستی به موتور محصولات هیبریدی یا برقی خود یک صدای مجازی اضافه کنند.

فراخوان سه خودروساز بزرگ در آمریکا

شرکت تویوتا موتورز به دلیل احتمال عدم کارکرد صحیح سامانه کنترلی فشار چرخ ها حدود 22 هزار دستگاه خودرو را فراخوان خواهد کرد.

این فراخوان شامل خودروهای تویوتا سکویا، اف جی کروز، لندکروز، تاکوما و تاندرا مدل 2008 تا 2011 می شود. تویوتا از ماه سپتامبر سال 2009 تاکنون به عناوین مختلف بیش از 13 میلیون خودرو را فقط در آمریکا فراخوان کرده است. طبق اعلام اداره ملی امنیت جاده های آمریکا کرایسلر نیز به دلیل نیاز به محکم کردن برخی اتصالات محورهای خودروهای جیپ رنگلر مدل 2010 حدود 20 هزار دستگاه خودرو را فراخوان خواهد کرد.از سویی دیگر هوندا موتور نیز 37 هزار دستگاه خودروی هیبریدی سیویک مدل 2006 تا 2007 را به دلیل نقص فنی مبدل اختلاف پتانسیل آنها که می تواند سبب از کار افتادن خودرو شود فراخوان می کند.

افزایش چشمگیر برد خودروی برقی تسلا

تسلاموتورز، شرکت تولیدکننده خودروهای برقی تصمیم دارد یک نسخه محدود از خودروی سدان اس را به همراه یک باتری جدید را که قابلیت افزایش برد خودرو تا سقف 300 مایل دارد تا سال آینده رونمایی کند.

این برد از خودروی نیسان لیف که دارای برد 100 مایل است، بیشتر می باشد.جرح بلنک شیب قائم مقام فروش جهانی تسلاگفت: تسلاتصمیم دارد در اواسط سال 2012 در آمریکای شمالی مدل جدید سدان اس را به همراه یک باتری با برد 300 مایل را ارائه کند. خودروی مدل اس دارای دو نسخه دیگر است که 230 و 160 مایل برد دارند و از سال 2012 به فروش می رسند. همچنین قرار است یک خودروی اس با فرمان سمت راست نیز تولید شود. بلنک شیب پیش بینی کرد در سال 2012 و 2013 به ترتیب پنج هزار و 20 هزار دستگاه از این خودروها تولید شود.