آرشیو شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۳۰۸۸
ورزشی
۱۸

نخست وزیر انگلیس به بهره برداری سیاسی از موضع ورزش ایران پرداخت

افشارزاده: پرقدرت تر از همیشه به المپیک می رویم

بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان در واکنش به سخنان توهین آمیز دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و ابراز تمایل او به تحریم بازی های لمپیک 2012 توسط ایران، تاکید کرد که ایران باصلابت تر از همیشه در المپیک لندن حضور خواهد یافت.

به دنبال اعتراض ایران به لوگوی صهیونیستی بازی های المپیک 2012 لندن و حرف و حدیث هایی که پیرامون این موضع پیش آمد، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برخلاف منشور بین المللی المپیک به بهره برداری سیاسی از این موضع بحق ایران پرداخت و در سخنان توهین آمیزی گفت: این ادعای ایران، توهمی بیش نیست. آنها اگر نمی خواهند به المپیک بیایند، نیایند؛ ما دلمان برایشان تنگ نمی شود.

همچنین نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود، شائبه صهیونیستی بودن لوگوی بازی های المپیک 2012 لندن را نیز تقویت می کند؛ چراکه او از همه ورزشکاران خواسته تا رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت بشناسند و با ورزشکارانشان در طول این بازی ها رقابت کنند.

اما بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک دیروز در واکنش به این اظهارنظر سیاسی به ایسنا گفت: نخست وزیر انگلیس حق ندارد درباره مسائل ورزشی اظهارنظر کند. طرف ما برای شرکت در المپیک لندن، کمیته بین المللی المپیک است و تمام فعالیت های خود را با مسوولان این کمیته هماهنگ خواهیم کرد و پررنگ تر از همیشه برای افتخارآفرینی وارد انگلستان خواهیم شد.

وی ادامه داد: همیشه پیش از آغاز رقابت های بین المللی از این حرف ها برای تضعیف اعتماد به نفس و روحیه ایرانی ها زده می شود؛ اما اصلانباید به این سخنان توجه کنیم، ضمن این که با رایزنی ها و صحبت هایی که انجام داده ایم، باید این لوگو تغییر کند. از این رو همچنان روی مواضع خود پافشاری می کنیم و همچنان پایبند فعالیت های خود هستیم.

افشارزاده درباره احتمال کارشکنی کشور انگلیس برای ویزای ورزشکاران ایرانی نیز گفت: با هماهنگی ها و رایزنی های خود بسرعت و خیلی زود در پی صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی هستیم تا با قدرت مضاعف برای افتخار آفرینی وارد رقابت های المپیک 2012 شویم. این که کشور انگلیس می تواند کارشکنی کند، من به این مساله اعتقاد ندارم و فکر می کنم که با اقدامات و رایزنی های به موقع تمام مشکلات حل خواهد شد.