آرشیو شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۳۱۰۵
جهان
۶

سلفی ها در غزه یک شهروند ایتالیایی را کشتند

یک گروه سلفی روز پنجشنبه یک ایتالیایی را در شهر غزه ربودند تا در ازای آن افراد بازداشت شده این گروه آزاد شوند؛ اما چند ساعت بعد جسد بردار آویخته او توسط پلیس حماس کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر غزه و به نقل از امدادگران این شهر، ایتالیایی یادشده با نام ویتوریو آریگونی، یکی از فعالان عضو گروه حامیان فلسطینی ها موسوم به «جنبش همبستگی بین المللی» (آی اس ام) در شهر غزه بود که به عنوان خبرنگار و نویسنده فعالیت می کرد.

ربایندگان با ارسال یک پیام ویدئویی از طریق پایگاه یوتیوب اعلام کردند این ایتالیایی را به منظور آزادی تعدادی از اعضای این گروه که توسط نیروهای امنیتی در منطقه نوار غزه تحت حاکمیت جنبش حماس دستگیر شدند، به گروگان گرفته اند. گروه سلفی یادشده که تعداد اعضای بازداشت شده را اعلام نکرد، در این پیام ویدئویی گفته بود چنانچه هرچه سریع تر درخواست ما اجابت نشود، این زندانی را اعدام خواهیم کرد. ربایندگان در این پیام، خود را از اعضای تیپ همراهان دلیر محمدبن مسلمه معرفی کردند. او اولین شهروند خارجی است که طی 4 سال گذشته در غزه ربوده می شود. الن جانسون، خبرنگار بی. بی. سی سال 2007 در غزه به گروگان گرفته شد؛ اما مدتی بعد با کوشش حماس آزاد گردید. سلفی ها که به القاعده وابستگی دارند، با جنبش حماس اختلاف دارند و این جنبش را متهم به میانه روی بیش از حد می کنند. شیخ مقداسی از رهبران این گروه، ماه گذشته توسط پلیس حماس در شهر غزه دستگیر شد.