آرشیو شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۳۱۰۵
صفحه آخر
۲۰

حمله به دانشجوی محجبه ایرانی

ترویج اسلام هراسی از سوی مقامات سیاسی و محافل رسانه ای غرب و سوءاستفاده سیاسی از این موضوع در مواردی موجب رویدادهایی می شود که برای مدعیان آزادی و دموکراسی و مدارا مایه آبروریزی و غیرقابل دفاع از سوی آنها می شود. مانند حمله تعدادی از زنان اوباش لندنی به یک دانشجوی محجبه ایرانی در خیابانی های این شهر.

«زهرا کاظمی صالح»، دانشجوی ایرانی در لندن و عضو انجمن اسلامی دانشجویان، در حالی که راه هر روز خود از محل تحصیل به منزلش را پشت سر می گذاشت، مورد حمله 4 زن جوان انگلیسی برای برداشتن حجاب از سرش قرار گرفت و بشدت مجروح شد.

به گزارش تابناک از لندن، پس از این رویداد، انجمن اسلامی دانشجویان لندن، با محکوم کردن حمله افراد ناشناس به عضو این انجمن، دولت انگلیس را به دلیل ترویج و حمایت از گروه های ضداسلامی، مسوول مستقیم چنین رخدادهایی دانست. در چند روز گذشته، موج جدیدی از مبارزه با حجاب در اروپا شکل گرفته است و در همین راستا، دولت فرانسه از چند روز گذشته، قانون ممنوعیت حجاب در این کشور را به اجرا گذاشته است.

در بلژیک نیز قوانین مشابهی برای ممنوعیت حجاب وجود دارد؛ البته این موضوع، تنها به بلژیک و فرانسه محدود نمی شود، بلکه در دیگر کشورهای اروپایی هم هست. همچنین مجلس هلند نیز تلاش می کند، تا طرحی را برای ممنوعیت پوشاندن صورت توسط زنان در مدارس و ادارات دولتی به تصویب برساند. تشدید حملات علیه زنان محجبه در انگلیس، در حالی است که از 60 میلیون نفر جمعیت این کشور، 3 میلیون نفر مسلمان هستند و روند تصاعدی گرایش به اسلام، باعث پدید آمدن نگرانی های شدید در میان مسوولان دولت انگلیس و تلاش برای مهار این روند شده است.