آرشیو چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۰۶
اخبار اقتصادی
۴

ساعت کار ادارات ابلاغ شد 8 صبح تا 30/2 بعدازظهر

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ساعات کار کارکنان همه دستگاه های اجرایی مستقر در کلانشهر تهران را ابلاغ کرد.

لطف الله فروزنده در بخشنامه ای اعلام کرد: نظر به نتایج مثبت حاصله از اعمال سیاست های کاهش تردد وسایط نقلیه و به تبع آن کاهش آلودگی هوای تهران و تداوم این رویه در جهت تضمین بهداشت و سلامتی شهروندان ساکن در کلانشهر تهران، ساعات کار کارکنان همه دستگاه های اجرایی مستقر در کلانشهر تهران تا اطلاع ثانوی با رعایت نکات زیر از ساعت 8 صبح تا 30:14 تعیین می شود

در این بخشنامه تاکید شده است، حتی الامکان در ساعات کاری تعیین شده، از برگزاری همایش ها و جلسات غیرضرور به منظور اجرای ماموریت های محوله و پاسخگویی به امور ارباب رجوع، جلوگیری شود.

همچنین امور اجرایی از طریق پیش خوان هر دستگاه و خدمات الکترونیک بدون وقفه به مردم و ارباب رجوع با سرعت و دقت ارائه شود.

فروزنده، تاکید کرده که مشاغل و فعالیت های قابل دور کاری، ترجیحا دورکاری شوند و دستگاه ها موظفند به تعهد خود درخصوص دورکاری اقدام و نتیجه را به معاونت گزارش کنند.

در این بخشنامه همچنین آمده است: با توجه به کاهش ساعات کاری روزانه و فقدان توجیه ارائه وعده غذا، توزیع و ارائه غذای روزانه ممنوع است.

بر این اساس ساعات کار روزانه کارکنان بانک ها، مراکز نظامی و انتظامی همچنین مراکز آموزشی و بهداشتی و درمانی و نیز خدماتی که به صورت نوبتی و شیفتی انجام می پذیرد، وفق مقررات مربوطه خواهد بود.