آرشیو چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۰۶
اخبار کشور
۳

مهمانپرست: سازمان کنفرانس اسلامی سکوت خود را در قبال جنایات بحرین بشکند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد که سازمان کنفرانس اسلامی باید در قبال جنایتهای ضد بشری در بحرین سکوت نکند و به صورت فعال وارد صحنه شود.

«رامین مهمانپرست» در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد سازمان کنفرانس اسلامی در قبال تحولات منطقه نیز اظهار داشت: ما در تماس های دیپلماتیک با مقامات کشورهای مختلف و مسئولان سازمانهای منطقه ای و بین المللی، سعی کردیم بر مسئولیتی که در قبال تحولات منطقه وجود دارد تاکید و وظیفه آنها را در جلوگیری از تضییع حقوق مردم و سرکوب و کشتاری که صورت می گیرد، یادآوری کنیم.

مهمانپرست اضافه کرد: حتما سازمان کنفرانس اسلامی مثل برخی از مجامع بین المللی دیگر می تواند اقدامات مفیدی را انجام دهد و انتظار از این سازمان این است که سکوت نکند و با تحرک قابل قبول خود، وارد صحنه شود و جلوی این رفتارهای غیرقابل توجیه را نسبت به تظاهرات مسالمت آمیز مردم منطقه و خواسته های مشروع آنها بگیرد.

مهمانپرست همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اقدامات مداخله جویانه سفارت انگلستان در تهران علیه کشورمان و انتشار تصاویر و مطالبی در وب سایت این سفارتخانه و اقدامات دستگاه دیپلماسی در برخورد با این اقدامات، اظهار داشت: در رابطه با فعالیتهای سفارت انگلیس در تهران، حساسیت های لازم وجود دارد و متناسب با اقداماتی که این سفارت انجام می دهد، برخورد مناسبی صورت می گیرد و تذکرات جدی به آنها داده می شود.

به گفته وی نتیجه توجه نکردن به احساسات مردم ما و تداوم روش های مداخله آمیز در مسائل داخلی کشور ما، حتما آنها را در روابط خود با ایران دچار مشکل خواهد کرد.

مهمانپرست راه حل توسعه روابط را دخالت در امور داخلی کشورها ندانست و تصریح کرد: باید کشورهای غربی این را بدانند و مسیر اشتباه خود را تکرار نکنند و سعی کنند به مسائل داخلی خود بپردازند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: آن چیزی که فراوان قابل یافت شدن است، نقض جدی حقوق بشر در همین کشورهای غربی و به ویژه در انگلستان است که در سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم خودش پرونده سیاهی دارد.

وی خطاب به مقامات انگلیسی گفت: بهتر است به مسائل داخلی خود توجه کنید و ادعای طرفداری از حقوق ملتها را در منطقه ما نداشته باشید، چرا که به هیچ وجه کسی از این رفتارها استقبال نخواهد کرد.