آرشیو شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۱
خودرو
۱۶

جهان خودرو

فراخوان 300 هزار دستگاهی تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که 300 هزار دستگاه دیگر از تولیدات خود را به دلیل نقص در سنسورهای مربوط به ایربگ ها جمع آوری می کند.

این شرکت اذعان داشته که نقص موجود در این سنسورها ممکن است موجب فعال شدن ناگهانی سیستم ایربگ ها شود.214 هزار دستگاه از این خودروها، مدل RAV4 تولیدی بین سال های 2007 تا 2008 محسوب می شوند و و 94 هزار دستگاه دیگر نیز شامل مدل هایلندر تولید سال 2008 می شود. تمام این خودروها در آمریکای شمالی به فروش رسیده بودند. شرکت تویوتا موظف است برای مالکان خودروهای مذکور سنسورهای جدیدی را جایگزین سنسورهای معیوب کند. قرار است این خبر در ماه مه توسط نامه الکترونیکی به اطلاع خریداران خودروهای معیوب اعلام شود.

تولید تویوتا امسال عادی نمی شود

در شرایطی که تویوتا بزرگترین خودروساز جهان در پی سونامی ژاپن با مشکل عرضه قطعات روبرو شده است، مسوولان این شرکت به تازگی اعلام کرده اند، تا پایان امسال میزان تولیدات خود را به شرایط پیش از سونامی باز نخواهد گرداند.

این خودروساز بزرگ، دیروز در بیانیه ای اعلام کرده که تولید در ژاپن را از ماه جولای و تولید کارخانه های خارجی خود را از ماه اوت به سطح عادی بازمی گرداند. تولید همه مدل ها نیز تا ماه نوامبر یا دسامبر به شرایط عادی برمی گردد.