آرشیو شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۱
استان ها
۲۳

کوتاه

180 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب روستاهای کردستان

دنیای اقتصاد- سنندج – فرزاد نویدی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان از تصویب سالانه 180 میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی روستاهای این استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار مصوب شده برای آبرسانی و تامین آب شرب روستاهایی که فاقد آب آشامیدنی سالم هستند، هزینه می شود.رحمان رحیمی افزود: پیش بینی می شود میزان اعتبار مذکور با تصویب در یک دوره پنج ساله تمامی روستاها را تحت پوشش قرار داده و از نعمت آب سالم برخوردار کند.

وی، از اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی برای احداث تصفیه خانه و شبکه فاضلاب سه روستای بزرگ استان خبر داد و افزود: اختصاص این میزان اعتبار در دست اقدام است. او با بیان اینکه در حال حاضر یک تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 300 متر مکعب برای روستاهای بالادست سد قشلاق سنندج طراحی شده است، اظهار کرد: هم اکنون دفع فاضلاب روستاهای استان به دو صورت دفنی، سنتی و شبکه و تجهیزات لازم انجام می شود.

افتتاح تالار نویسندگان در اردبیل

دنیای اقتصاد- اردبیل- میثم محمدی: اردیبهشت ماه امسال در قالب همایش تجلیل از نویسندگان روستایی تالار نویسندگان استان اردبیل افتتاح می شود.

ضیغم اسماعیلی معاون برنامه ریزی و توسعه کتابخانه های عمومی استان اردبیل در جریان بازدید از طرح های توسعه کتابخانه های عمومی خلخال اظهار کرد: تالار نویسندگان استان اردبیل مجموعه ای مکتوب از قدیمی ترین روزگاران تا امروز خواهد بود از این رو هرگونه معرفی و اطلاع رسانی در مورد آثار قلمی نویسندگان مرحوم و در صورت امکان ارسال نسخه ای از آن توسط افراد حقیقی و حقوقی باعث غنی شدن این مجموعه می شود. وی افزود: تالار نویسندگان در کتابخانه عمومی استان اردبیل راه اندازی می شود تا این مجموعه در خدمت اهالی فرهنگ دوست استان اردبیل و نویسندگان داخلی و خارجی استان اردبیل باشد.

تست سیستم آبیاری تحت فشار سمنان

دنیای اقتصاد-سمنان-عباس منصوریان: سیستم آبیاری تحت فشار زیر سطحی در منطقه صفائیه سمنان در حضور جمعی از مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات کشاورزی کرج تست شد.

این سیستم قطره ای زیر سطحی برای اولین بار در استان سمنان در سطح 80 هکتار باغ پسته در منطقه صفائیه سمنان اجرا و در حضور مسوولان جهاد کشاورزی استان و شهرستان، مرکز تحقیقات، جمعی از بهره برداران و تولیدکنندگان و... تست شد.