آرشیو شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۱
بازار موبایل
۲۷

آن سوی آب

کمک به زنان باردار با استفاده از موبایل

یک تیم تحقیقاتی در نایروبی از تلفن همراه برای کمک و اطلاع رسانی به زنان باردار استفاده می کند. یک بیمارستان زنان و زایمان در منطقه نایروبی طی یک پروژه آزمایشی از تلفن همراه برای کمک و امداد رسانی به زنان باردار استفاده می کند.

در این پروژه، پرستاران آموزش دیده اند که با استفاده از سرویس پیامک به زنان در آموزش بهداشت و بیماری هایی که ممکن است در طول بارداری برایشان به وجود بیاید، کمک کنند. به گفته یکی از مدیران این پروژه، زنان باردار می توانند در هر مورد که نمی دانند با ارسال پیامک از پرستاران راهنمایی و کمک بخواهند.

ظاهرا در این پروژه سامانه پیامکی در نظر گرفته شده که زنان باردار برای راهنمایی گرفتن می توانند مواردی که برایشان پیش می آید را به این سامانه پیامک بفرستند و بلافاصله پاسخ را دریافت خواهند کرد. درباره هزینه این سرویس اطلاعی داده نشده، اما انتظار می رود به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد.

یک چهارم مردم گوشی هوشمند به دست می گیرند

موسسه تحقیقاتی کامسکور پیش بینی کرده تا پایان سال جاری از هر چهار نفر یکی گوشی هوشمند خواهد داشت.

در طول سال 2010 فروش گوشی تلفن همراه در سراسر دنیا به 6/1 میلیارد دستگاه رسید و انتظار می رود این رقم امسال 8/1 میلیارد دستگاه برآورد شود. البته در حالی تعداد گوشی های فروخته شده به 8/1 میلیارد دستگاه می رسد که تعداد مشترکان تلفن همراه در سراسر دنیا به هفت میلیارد نفر خواهد رسید. به این ترتیب به ازای هر دستگاه تلفن همراه جدید یک زن، یک مرد و یک کودک وجود دارد. این رشد ادامه پیدا می کند و انتظار می رود میزان فروش گوشی های هوشمند هم بیشتر شود. در همین حال پیش بینی می شود که درآمد حاصل از فروش صفحه نمایش تلفن همراه هم با 47 درصد افزایش یابد.