آرشیو شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۱
بازرگانی
۵

قیمت های جدید نان فانتزی در راه

رییس اتحادیه نان فانتزی تهران از پیشنهاد افزایش 30 تا 35 درصدی قیمت نان فانتزی خبر داد و گفت: احتمالاتا عصر روز شنبه قیمت های جدید اعلام می شود.

جواد کرمی در گفت وگو با «فارس»، با بیان اینکه پیش از این دولت برای عرضه گندم 250 تومانی 110 تومان در هر کیلوگرم یارانه می داد، افزود: اما با عرضه گندم به قیمت 360 تومان دیگر این اتفاق نمی افتد. وی افزود: اگر گندم 360 تومان باشد قیمت آرد در واحدهای نان فانتزی به بالای هر کیلوگرم 450 تومان می رسد. وی در واکنش به این سوال که آیا قیمت نان فانتزی افزایش پیدا می کند، گفت: قطعا افزایش پیدا می کند، چرا که در کنار افزایش قیمت آرد ما شاهد افزایش قیمت بهبود دهنده، خمیرمایه و روغن نیز هستیم. رییس اتحادیه نان فانتزی تهران گفت: از ما آنالیز قیمت گرفته اند و ما قیمت ها را با در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان اعلام کرده ایم. کرمی درباره میزان افزایش قیمت نان فانتزی گفت: بین 30 تا 35 درصد افزایش قیمت خواهیم داشت، اما پس از محاسبه دقیق تا امروز بعدازظهر قیمت های جدید را اعلام می کنیم. وی افزود: در حال حاضر نان فانتزی 10 تا 12 درصد از نان مصرفی خانوارها را تشکیل می دهد. ما به دنبال آن هستیم تا این رقم به 20 تا 25 درصد برسد.

یادآور می شود که پیش از این مسوولان وزارت بازرگانی هرگونه افزایش قیمت نان صنعتی را غیرقانونی دانسته و گفته اند که اگرچه زمان توافق این وزارتخانه با تولیدکنندگان بر سر عدم افزایش قیمت ها تا انتهای فروردین ماه 90 بوده اما مفاد آن همچنان به قوت خود باقی است. افزایش قیمت نان شایعه است از طرف دیگر معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: افزایش قیمت نان شایعه است و استانداری تهران برنامه ای برای افزایش قیمت نان ندارد.نعمت‎الله ترکی با اشاره به اینکه استانداری باید نسبت به افزایش قیمت نان اقدام کند، تاکید کرد: در این خصوص ابلاغیه ای به استانداری تهران اعلام نشده است.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران با بیان اینکه پیگیر هستیم افزایش قیمتی غیراصولی در استان تهران نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی در سطح استان تهران فعال هستند و با متخلفین برخورد قانونی می شود.