آرشیو یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۲
استان ها
۲۳

کوتاه

تولید 770 تن ماهی در خراسان شمالی

دنیای اقتصاد- بجنورد- سهراب ابراهیمی: مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید 770 تن ماهی گرمابی و سردابی طی سال گذشته خبر داد.

مهندس جمشید گریوانی گفت: از این میزان 684 تن ماهی سردابی و 86 تن ماهی گرمابی است.وی پیش بینی میزان تولید ماهی را براساس برنامه در سال 89، 720 تن ذکر کرد.وی افزود: سال گذشته 18 فقره موافقت اصولی، 6 فقره پروانه تاسیس و 2 فقره پروانه بهره برداری در زمینه پرورش ماهی صادر شده است. گریوانی میزان تولید ماهی در سال جاری را 796 تن پیش بینی کرد. وی تعداد کل واحدهای پرورشی (گرمابی و سردابی) را 55 واحد ذکر کرد.

نوسازی 100کیلومتر شبکه های فرسوده آب روستایی خراسان جنوبی

دنیای اقتصاد- بیرجند- محمد قربانی: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری به منظور جلوگیری از فرسودگی شبکه ها با مشارکت مردم بیش از 100 کیلومتر از شبکه های فرسوده استان نوسازی می شود.

علی اکبر بسکابادی در بازدید از شبکه های آبرسانی استان گفت: با اعتبارات سال 89 بیش از 800 کنتور معیوب مشترکان نیز تعویض شده است. وی ابراز امیدواری کرد در سال 90 نیز این روند ادامه پیدا کند و هیچ کنتور فرسوده ای در شبکه تا پایان سال نداشته باشیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به روستاهای فرسوده استان گفت: پس از زلزله سال 76 شهرستان های درمیان و قاین برخی از شبکه های آن نوسازی شد.

ساخت دستگاه فیلترپاک کن برای اولین بار در کشور

دنیای اقتصاد- بوشهر: اصغر اقبال- برای نخستین بار درصنعت نفت و گاز کشور دستگاه فیلترپاک کن توسط مهندسان پالایشگاه اول شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی، ساخت و راه اندازی شد.

مهندس اکبر جزینی مسوول واحد تعمیرات پمپ و توربین کارگاه مرکزی پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: از آنجا که برای تمیزکاری کلیه توربین ها و کمپرسورها، با مشکلات عدیده از نظر کیفی و ایجاد عوارض تنفسی برای نیروی انسانی و سرعت لازم روبه رو بوده ایم، تعدادی از کارشناسان کارگاه مرکزی برآن شدند که با تحقیق و مطالعه این معضل را برطرف کنند که در نهایت این تلاش و پشتکار منجر به طراحی و ساخت این دستگاه برای اولین بار در صنعت نفت و گاز کشور شد.