آرشیو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۲۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

در یک حراجی مشکوک و بدون انجام مزایده فرودگاه قشم متری 90 هزارتومان فروخته شد

قشم-خبرنگارکیهان:

قدیمی ترین فرودگاه قشم که به لحاظ موقعیت راهبردی و تجاری در بهترین مکان این جزیره واقع شده است در یک حراجی بی سابقه به فروش رفت.

فرودگاه قدیم جزیره قشم در یکی از بهترین مکان های این جزیره جانمایی شده که از نظر مکانی و راهبردی در نوع خود بی نظیر است به طوری که می تواند بهترین پدافند غیرعاملی باشد که به هنگام پروازهای متعدد هواپیماها و بالگردها نقش آفرینی کند.

فرودگاه قدیم شهر قشم بیش از 5/19 هکتار زمین است که در سال 1354 کار احداث آن آغاز شد و در سال 1356 بعد از گذشت 2 سال به بهره برداری رسید و این فرودگاه دارای یک برج مراقبت و سالن انتظار مسافران است که مردم شهر قشم و جزیره از این فرودگاه برای سفر به دیگر نقاط کشور استفاده می کردند که بعد از تبدیل به منطقه آزاد در سال 1369 و احداث یک فرودگاه در 50 کیلومتری شهر قشم در منطقه دیرستان عملااز این فرودگاه استفاده نشد و تنها در مواقع بحران و اضطرار از این فرودگاه بهره برداری می شد.

به گزارش خبرنگار ما فروش بسیار ارزان این فرودگاه، آن هم بدون درج آگهی مزایده باعث شده شهروندان این جزیره از مسئولان نظام به ویژه دستگاه قضا و سازمان بازرسی کشور خواستار تجدیدنظر در این معامله شوند.

گفته می شود فروش زمین 20هکتاری این فرودگاه به قیمت هر متر 90 هزار تومان در حالی صورت گرفته که زمین های مجاور آن متری بیش از یک میلیون تومان معامله می شود.