آرشیو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۲۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

صبغه ضدصهیونیستی انقلاب مصر هر روز پررنگ تر می شود

سردبیر صهیونیست مآب روزنامه الشرق الاوسط نسبت به فوران ابعاد ضدصهیونیستی ملت انقلابی مصر هشدار داد.

در حالی که محافل همسو با رژیم صهیونیستی تا پیش از این تلاش می کردند ماهیت ضداسرائیلی ملت مسلمان مصر را کتمان کنند، عبدالرحمن الراشد (مدیر پیشین شبکه العربیه) در الشرق الاوسط نوشت: مردم مصر حاکمیت جدید را وادار به نقض معاهده کمپ دیوید خواهند کرد.

الراشد می نویسد: نیروهای نظامی مصر تلاش کردند تظاهرات اعتراض آمیز مردم مصر را که خواهان آزادسازی بیت المقدس شده بودند و به همین بهانه قصد عبور از سینا را داشتند تا به سمت مرزهای مصر و اسرائیل حرکت کنند، متفرق کنند. نیروهای امنیتی مصر راه تظاهرکنندگان مصری را که به سمت اسرائیل در قاهره در حرکت بودند، سد کردند، ما شاهد نخستین آزمون سخت سیاست خارجی مصر در برابر اسرائیل هستیم. این در حالی است که در مرز جولان، نیروهای سوریه به معترضان اجازه دادند که علیه اشغالگران اسرائیلی به سمت مرزهای سوریه و اسرائیل حرکت کنند تا بدین ترتیب حکومت سوریه با خواسته های مردم عرب همراه باشد. اما سران دولت موقت مصر توجه چندانی به خواسته مردم نشان ندادند، شاید از این می ترسند که در این وضعیت در صورتی که بخواهند همراه با مردم علیه اسرائیل وارد عمل شوند، باید هزینه های گزافی بپردازند. به ویژه این که نباید فراموش کنیم در حال حاضر نیز دولت مصر با بازداشت مبارک، رئیس جمهوری سابق، فرزندانش، همسرش و بزرگان نظام او هزینه های تغییر سیاست در برابر اسرائیل را می پردازد.

این سعودی حامی رژیم صهیونیستی می افزاید: تظاهرکنندگان مصری هر چند در گام اول ناکام ماندند و به خواسته شان نرسیدند اما این به معنای این نیست که مصری ها از خواسته هایشان که در حقیقت نقض معاهده مبارک و سادات با اسرائیلی ها در چهار دهه گذشته است، چشم پوشی کرده اند. فشارهای مردمی به دولت و مجلس نظامی مصر ادامه خواهد یافت و آنها را مجبور خواهند کرد که در برابر خواسته هایشان کوتاه بیایند وگرنه دوباره به میدان التحریر خواهند آمد و نظام را دوباره تغییر خواهند داد.