آرشیو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۲۹
حوادث
۱۵

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد

برخورد با متخلفان در طرح های سالم سازی دریا

ساری- خبرنگار کیهان:

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: با کسانی که امنیت و آرامش مردم را در طرح های سالم سازی دریا بر هم بزنند برخورد می شود.

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان مازندران که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، افزود: این استان باید در تمام زمینه ها از جمله ایجاد امنیت عمومی الگو باشد. وی با اشاره به اینکه تهدیدات نرم و ناپیدا از جانب دشمنان به سرعت در حال توسعه است، بیان داشت: استفاده از بستر رسانه، اینترنت و ماهواره برای اغتشاش از جمله ابزارهای تهدیدکننده امنیت جامعه محسوب می شوند که باید پلیس در مقابل تمام تهدیدات آماده باشد.

احمدی مقدم گفت: پیش بینی شده بود در برنامه چهارم 12 هزار میلیارد ریال در بخش تجهیز نیروی انتظامی هزینه شود و قرار است این مبلغ در برنامه پنجم به دو برابر افزایش یابد.

فرمانده ناجا از کاهش تصادفات و تلفات در سوانح به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع یاد کرد و افزود: پلیس برای رسیدن به این مطلوب در مرکز میدان قرار دارد.

وی در خصوص طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: متولی این طرح نیروی انتظامی است و با هرگونه ناهنجاری، موادمخدر، اشاعه دهندگان محصولات ضد فرهنگی و ناامنی در جامعه به شدت برخورد می شود.

همچنین به گزارش مهر فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: از اواسط سال گذشته با انجام اقدامات پیشگیرانه خطر افزایش جرائم در کشور متوقف شده و در دو ماهه امسال با کاهش میزان جرائم نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.

احمدی مقدم در ادامه با اشاره به افزایش روزافزون مصرف روانگردان ها به جای موادمخدر در کشور، افزود: به واسطه مسدود شدن مرزهای کشور مواد مخدر در ایران گران شده ولی متاسفانه روان گردان ها خصوصا شیشه که امکان تولید آن در داخل هم وجود دارد روبه افزایش است.

وی گفت: متاسفانه هنوز مصرف شیشه نسبت به سایر موادمخدر دیگر روند افزایشی دارد.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در کشور شدت گرفته است، افزود: این طرح در استانهای شمالی و در حواشی طرح های دریا برای تقویت امنیت و نظم در دریا و مسافران اجرا می شود.