آرشیو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۲۹
حوادث
۱۵

به مناسبت روز زن همایش 4 هزار نفری «بانوی بصیر» با حضور احمدی نژاد برگزار می شود

سرویس اجتماعی-

رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از برگزاری همایش تقدیر از 50 بانوی برگزیده کشور با عنوان «بانوی بصیر» با حضور رئیس جمهور، دوم خرداد در تالار بزرگ وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار کیهان، مریم مجتهدزاده صبح دیروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در هفته روز زن که از شنبه 31 اردیبهشت آغاز و تا روز جمعه 6 خرداد ادامه دارد جشنواره ورزشی «حورا» برای دومین سال پیاپی با حضور 50 تیم ورزشی در تهران و در سومین روز هفته بزرگداشت زن برگزار خواهد شد.

وی همچنین از دیدار زنان اقشار مختلف با مقام معظم رهبری در دومین روز از هفته زن خبر داد

مجتهدزاده ادامه داد: نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به سال جهاد اقتصادی از جمله موارد مورد توجه زنان و ولایت پذیر کشورمان در راستای اصلاح الگوی مصرف و جامعه است لذا دومین روز با عنوان «زن، قناعت و جهاد اقتصادی» مورد توجه قرار گرفت.

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: یکی از ماموریت های مهم نظام جمهوری اسلامی به ویژه در مرکز امور زنان و خانواده توجه به نقش تربیتی مادران و فهم اثرگذار آنان در ثبات و تحکیم بنیان خانواده است و نامگذاری سومین روز هفته بزرگداشت با عنوان «زن، تربیت و تعالی خانواده» به همین منظور بوده است. مجتهدزاده تصریح کرد: چهارم و پنجم خردادماه نیز به ترتیب به عنوان «زن، سلامت و امنیت اخلاقی» و «زن، حقوق و مسئولیت اجتماعی» استدلال محکمی برای نقش تاثیرگذار زن عفیف و با اخلاق در عرصه اجتماعی است.

وی نامگذاری آخرین روز هفته بزرگداشت را به نام «زن، معنویت و فرهنگ انتظار» بیان کرد.