آرشیو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۲۹
حوادث
۱۵

کلاهبرداری 7 میلیارد تومانی نمایندگی ایران خودرو در اهواز

اهواز- خبرنگار کیهان:

یکی از نمایندگی های شرکت ایران خودرو در اهواز اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان خوزستان کرد.

این نمایندگی که در پوشش فروش خودروهای سهمیه نمایندگی؛ اقدام به کلاه برداری 7 میلیارد تومانی کرده با استفاده از شماره فروش مشابه؛ وعده واگذاری بیش از 500 وسیله نقلیه را به خریداران داده است.

جمعی از مالباختگان با حضور در دفتر سرپرستی کیهان خوزستان اذعان داشتند: چندی پیش یکی از نمایندگان فروش شرکت ایران خودرو در اهواز در قالب ثبت نام محصولات این شرکت با حواله های جعلی، شماره قراردادهای تکراری و مهر رسمی نمایندگی مجاز توانسته مبالغ میلیاردی به صورت نامشروع کسب کند.

نماینده مالباختگان با بیان این که تاکنون تعداد شاکیان این شرکت در شعبه ششم دادگستری عمومی و انقلاب اهواز بیش از 30 نفر که هر یک حدود 10-15 خودرو خریداری کرده اند؛ رسیده است اظهار داشت: متاسفانه روند قضایی این پرونده به کندی پیش می رود به صورتی که افکار شاکیان پرونده نگران و پریشان شده است. زیرا متهم اصلی این کلاهبرداری با سپردن و ثبقه و ترفندهای مختلف از بازداشت موقت رهایی یافته و کلاهبرداری از نمایندگی مجاز را متوجه خواهرزاده خود (منشی و مسئول فروش نمایندگی) کرده است.

وی که بیش از 360 میلیون تومان از سرمایه خود را در این راه از دست داده است، افزود: جهت پیگیری موضوع کلاهبرداری به شرکت ایران خودرو در تهران مراجعه کردیم و هنگامی که واحد حراست نمایندگی های فروش نمونه های حواله های جعلی که توسط نمایندگی مجاز تنظیم شده بود را با سیستم ایران خودرو مطابقت دادند، مشخص شد که تمامی اسناد جعلی بوده و این شخص بیش از 7 میلیارد تومان از شهروندان اهوازی کلاهبرداری کرده است.

این مالباخته ادامه داد: هر چند نماینده کلاهبردار سعی دارد که متهم اصلی را منشی خود جلوه داده و خود را تبرئه کند ولی در موارد مشابه به دلیل این که عقد قرارداد و ثبت نام در محل نمایندگی مجاز بوده، شخص صاحب امتیاز مسئول پاسخ گویی و متهم اصلی پرونده می باشد.

وی تصریح کرد: تمامی خانواده های شاکیان که زندگی شان درگیر مشکلات فراوان است؛ از مسئولان شرکت ایران خودرو خواستار رفع مشکل خود شده اند و تقاضا دارند پاسخ روشن و صریحی به اعتماد و سرمایه از دست رفته خریداران توسط نمایندگی این شرکت ارائه شود.