آرشیو شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۴۸۱۳
ایران زمین
۲۳

افزایش ظرفیت مراکز اقامتی استان اردبیل

اردبیل - خبرنگار با بهره برداری از چند هتل و هتل آپارتمان در اردبیل تا شروع تعطیلات تابستانی 3 هزار تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان اردبیل افزوده می شود.

بهروز ندایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: سالانه 6 میلیون گردشگر به استان اردبیل وارد می شود که برای پاسخگویی به حضور گردشگران و مسافران در تلاش هستیم تا زیرساخت های این حوزه را تقویت کنیم.

وی از مصوب بودن توسعه 37 منطقه نمونه گردشگری در اردبیل خبر داد و افزود: از این تعداد 7 منطقه در سطح بین المللی، 20 منطقه در سطح ملی، 9 منطقه در سطح استانی و یک مورد نیز در سطح محلی اجرایی و عملیاتی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان این که تاکنون بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وارد10 منطقه نمونه گردشگری شده،خاطرنشان کرد: در 6 مورد از آنها خود سازمان میراث فرهنگی در حال تهیه و تکمیل زیرساخت های اولیه برای جذب سرمایه گذاران است.

ندایی گفت: به غیر از منطقه نمونه گردشگری فندقلو بقیه این مناطق از تسهیلات ریالی بهره مند می شوند،اما منطقه نمونه گردشگری فندقلو برای حضور گردشگران از تسهیلات ارزی استفاده کرده است.

وی از افتتاح این منطقه نمونه گردشگری تا پایان خرداد ماه خبر داد وعنوان داشت: سازمان برای زیرساخت ها در این منطقه 400 میلیون تومان هزینه کرده که این زیرساخت ها شامل آبرسانی و جاده سازی بوده و صاحب طرح نیز 4 میلیارد تومان تسهیلات ارزی گرفته است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از فعال بودن منطقه نمونه گردشگری برجلو و سقزچی نیر با ترغیب سرمایه گذار به مشارکت فعالانه خبر داد.

ندایی همچنین از حل مشکل طرح طلایه داران سرعین و پرداخت 5/3 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک عامل خبر داد.