آرشیو یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۳۸۱
مسکن و عمران
۷
گزارش

چرا خانه های فرسوده باید تجمیع شوند؟

گره کور «ریزدانه» در نوسازی بافت های فرسوده

شهرداری تهران برای زمین های زیر50 متر پروانه ساخت صادر نمی کند

گروه مسکن- نایب رییس شورای شهر تهران تجمیع املاک ریزدانه در بافت های فرسوده را شاه بیت نوسازی در این مناطق عنوان کرد و خواستار سرمایه گذاری بیشتر در این بخش شد.حسن بیادی در جریان بازدید از وضعیت بافت های فرسوده در مناطق جنوبی تهران گفت: متاسفانه نوسازی بافت های فرسوده بسیار دیر مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر نیز در ابتدا باید به فکر تغییر نگرش مردم و افزایش حضور آنها در این زمینه باشیم.

به گزارش تهران سما (سایت اطلاع رسانی شهرداری) این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: در اغلب مناطق جنوبی شهر تهران که بافت های فرسوده زیادی دارند املاک 12متری، 18 متری و زیر 50 متری زیادی وجود دارند که مدیریت شهری پایتخت برای افزایش تجمیع این املاک مجوز ساخت مستقلی را برای آنها صادر نخواهد کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، هر چند عدم صدور مجوز از سوی شهرداری برای نوسازی املاک ریزدانه با هدف تجمیع سازی و کنارهم قرار گرفتن زمین های متراژ کوچک برای ساخت وسازهای انبوه انجام می شود، اما جلب رضایت همه مالکان املاک ریزدانه مجاور هم نیز معمای پیچیده ای است که تاکنون انبوه سازان و حتی شهرداری و وزارت مسکن نتوانسته اند از عهده آن بربیایند.

سازنده ها در مواجهه با تجمیع سازی در اغلب مواقع به مالکانی بر می خورند که به هیچ رقم با نوسازی کنار نمی آیند و حاضر به تخریب و ساخت وساز روی زمین شان نیستند. این چالش در نهایت منجر به توقف طرح نوسازی در محله ها می شود.