آرشیو دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۵۷
جهان
۶

تانک های سوریه در نزدیکی مرز ترکیه مستقر شدند

شاهدان عینی اعلام کردند تانک های ارتش سوریه وارد شهرک بداما در نزدیکی مرز ترکیه شده و در آنجا استقراریافته اند. این پیشروی در ادامه پاکسازی مناطق ناآرام در استان ادلب صورت می گیرد.

ارتش سوریه طی روزهای گذشته شهرهای جسر الشغور و معره النعمان را پاکسازی کرد. منابع سوری می گویند گروه های مسلح بیشتر در شهرهای مرزی سوریه فعال هستند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) مدعی شد که نیروهای ارتش 70 نفر را در قالب عملیات خود در شهر بداما بازداشت کرده اند. به گزارش رویترز، ارتش سوریه با 7 تانک، 10 نفربر، 20 خودروی جیپ و 10 دستگاه اتوبوس وارد شهرک بداما شد.

شهرک بداما در 2 کیلومتری مرز ترکیه در شهر جسر الشغور است که در روزهای گذشته شاهد درگیری شدید نیروهای امنیتی و گروه های مسلح بود و در آن ده ها نیروی امنیتی، افراد مسلح و شهروند سوری کشته شدند. درهمین حال برخی خبرها حاکی از ادامه فشارهای بین المللی بر سوریه است. از جمله گفته می شود انگلستان پیشنهاد ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز مناطقی از سوریه را داده است. درهمین حال به گزارش الجزیره، انگلستان و فرانسه از اتباع خود خواسته اند فورا سوریه را ترک کنند. از سوی دیگر دولت آلمان اعلام کرد در هیچ عملیاتی علیه سوریه شرکت نخواهد کرد. قرار است امروز بشار اسد در رابطه با تحولات این کشور سخنرانی کند.