آرشیو سه‌شنبه ۴ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۸۳
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

خاکستری ها کم کم آفتابی می شوند

فعالان وابسته به جبهه اصلاحات انتشار فهرستی اولیه از اسامی نامزدهای این جریان برای انتخابات مجلس را نه رد و نه تکذیب می کنند.

به تازگی فهرستی از برخی مدیران دولت های اصلاحات و سازندگی و برخی اصلاح طلبان دیگر در منابع خبری منتشر شده که اسامی محمدرضا عارف، بیژن زنگنه، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، حبیب الله بیطرف، علی اکبر محتشمی پور، مرتضی الویری، صادق خرازی، مرتضی حاجی، محمدجواد حق شناس، الیاس حضرتی، هادی خانیکی، هادی خامنه ای، علی محمد حاضری، فاطمه راکعی، محمدرضا راه چمنی، عیسی کلانتری، الهه کولایی، مجید انصاری و رسول منتجب نیا را شامل می شود.

الیاس حضرتی که نامش در این فهرست وجود دارد، می گوید من در جریان نیستم ولی رایزنی ها ادامه دارد و به همین دلیل این لیست را نه تایید و نه تکذیب می کنم.

حضرتی اضافه کرد: در صورت تحقق شرایط لازم برای حضور در انتخابات تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

هادی خامنه ای هم با اظهار بی اطلاعی از انتشار این لیست آن را نه تایید و نه تکذیب کرد.

اما علی محمد حاضری در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: فکر نمی -کنم جریان اصلی اصلاحات در فضای بی اعتمادی فعلی، به تصمیم و جمع بندی نهایی برای حضور در انتخابات برسد.

حاضری با اظهار بی اطلاعی از لیست منتشر شده اعلام کرد که نظر خاصی در مورد لیست مورد نظر ندارد.

فرج کمیجانی رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز گفت: افراد مطرح شده در لیست اعلام شده برای ما محترم هستند ولی طرح این مسائل ساخته و پرداخته ذهن کسانی است که بدشان نمی آید به جای اصلاح طلبان تصمیم بگیرند.

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون اقلیت نیز گفته است: در حال حاضر اصلاح طلبان مشغول فعالیت هستند و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز برای تصمیم گیری درخصوص نحوه حضور این جناح در انتخابات آینده جلسات خود را برگزار می کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم افزود: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی هفته های اخیر جلسات و نشست هایی برگزار کرده اما به این دلیل که هنوز به جمع بندی کامل و دقیقی نرسیده فعلاسکوت اختیار کرده است.

وی گفت: آنچه همه اصلاح طلبان بر آن اتفاق نظر دارند این مساله است که بدون تغییر شرایط کنونی، شاید حضور اصلاح طلبان در انتخابات محلی از اعراب نداشته باشد.

این سخنان در حالی است که تابش پیش از این به خبرگزاری فارس گفته بود شرط حضور در انتخابات اعلام برائت از فتنه گران است.