آرشیو سه‌شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۴۸۵۵
بین الملل
۶

درخواست دیکتاتور یمن برای مذاکره با مخالفان

گروه بین الملل ناکامی ارتش و نیروهای امنیتی یمن در کنترل تظاهرات مردمی موجب شد علی عبدالله صالح رئیس جمهور فراری یمن بار دیگر خواستار مذاکره با انقلابیون شود. همزمان با این پیشنهاد دیکتاتور یمن، گروه های مردمی تظاهرات خود علیه ادامه حکومت بازماندگان صالح را شدت بخشیدند. قبیله پرنفوذ حاشد نیز که خاستگاه دیکتاتور یمن است با بازگشت صالح به کشور مخالفت کرد.

یمنی ها تاکید کردند در ماه مبارک رمضان به اعتراضات و تحصن در میدان ها تا براندازی رژیم ادامه می دهند. به گزارش بی بی سی عربی مخالفان یمنی از درگیری بین نیروهای دولتی و طرفداران مخالفان در صنعا پایتخت این کشور خبر دادند که به کشته شدن 6 نفر منجر شد. علی عبدالله صالح دیروز بار دیگر خواستار مذاکره با مخالفان در ماه مبارک رمضان برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور شد. اما شیخ صادق عبدالله الاحمر رئیس قبایل حاشد یمن اعلام کرد اجازه بازگشت به قدرت به علی عبدالله صالح نمی دهد. صالح 2 ماه پیش در حمله به مقرش در صنعا مجروح شد و از آن زمان تاکنون در عربستان تحت معالجه است.

مصر برای محاکمه مبارک آماده است

یک روز مانده به محاکمه حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر، ناظران در قاهره اعلام کردند این کشور برای این رویداد تاریخی آماده شده است. به گزارش الجزیره در پی تظاهرات گسترده مردم مصر در میدان التحریر مبنی بر ضرورت محاکمه مبارک و عوامل عمده حکومت او سرانجام شورای نظامی حاکم و دولت از محاکمه مبارک در روزهای آینده و انجام این مهم در آکادمی پلیس قاهره خبر دادند. این محاکمه از تلویزیون مصر پخش مستقیم خواهد شد. حسنی مبارک و جمال و علامبارک پسران وی، «حسین سالم» تاجر مصری عامل فروش گاز ارزان به رژیم صهیونیستی، «حبیب العادلی»وزیر کشور اسبق و 6 تن از معاونان وی به کشتار عمدی و دستور کشتار معترضان مصری در جریان انقلاب 25 ژانویه متهم هستند و جلسات محاکمه این افراد نیز از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.