آرشیو سه‌شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۴۸۵۵
تولید
۹
خبر

ثبت سفارش محصولات کشاورزی تنها با مجوز وزارت جهاد

ثبت سفارش هرگونه محصولات کشاورزی تنها با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و وزارت بازرگانی طبق قانون انجام امور اداری را برعهده دارد. معاون وزیر بازرگانی گفت: بر اساس ماده 16 قانون بهره وری، سیاستگذاری های این بخش به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و در حال حاضر ثبت سفارش واردات برخی از کالاها از جمله انواع میوه ها که در گذشته صورت می گرفته، ممنوع بوده و هرگونه واردات تنها با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد.

حمید صافدل، ممنوعیت ثبت سفارش 165 ردیف از گروه میوه را مورد اشاره قرار داد و افزود: ثبت سفارش برخی از کالاها نیز براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی متناسب با فصل برداشت، ممنوع یا با تغییر تعرفه همراه می شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، ثبت سفارش بخشی از محصولات وارداتی را مربوط به گذشته دانست و خاطرنشان کرد: زمانبندی واردات بر اساس نوع زمان حمل و نقل، فاصله با کشور مبدا نوع معامله (گشایش اعتبار یا سایر روش ها) و نوع محموله از 21 تا 55 روز تعریف شده است که بعضا شاهد وارد شدن برخی از کالاها پس از اعلام ممنوعیت واردات هستیم.

به گفته وی، وزارت بازرگانی در پروسه واردات فقط به انجام امور اداری می پردازد و هیچ نقشی در واردات انواع محصولات و کالاهای خارجی ندارد.