آرشیو دوشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۹۴
شهرستان ها
۱۱

گازرسانی به 119 روستای قزوین

قزوین- خبرنگارکیهان:

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از اجرای عملیات گازرسانی به 119 روستا در سطح استان خبر داد.

بنابه گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، فتحعلی نجفی اظهار داشت: درحال حاضر از 898 روستای دارای سکنه در سطح استان، 350روستا دارای قابلیت گازرسانی است که 173 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و عملیات اجرایی گازرسانی به 119 روستا نیز درحال انجام است.

وی ادامه داد: 36 روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و یا درحال طراحی گازرسانی هستند که در صورت تامین اعتبارات لازم، عملیات اجرایی گازرسانی به تعداد قابل توجهی از آنها آغاز خواهدشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به میانگین 44درصدی گازرسانی به روستاها در سطح کشور افزود: درحال حاضر میانگین گازرسانی در سطح استان 46درصد است که با اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای درحال اجرا، این میانگین به رقم 79 درصد افزایش خواهد یافت.

نجفی درباره گازرسانی به شهرهای استان اظهار کرد: از 25 شهر استان قزوین تاکنون 22 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و کار مطالعاتی گازرسانی به شهرهای معلم کلایه و رازمیان نیز به اتمام رسیده و شهر سیردان نیز باتوجه به صعب العبور بودن منطقه در مرحله اولیه مطالعاتی گازرسانی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین درخصوص گازرسانی به منطقه الموت گفت: باتوجه به مصوبات سفرهای دور اول و دوم هیئت دولت به استان قزوین در زمینه انجام و تکمیل مطالعات گازرسانی به منطقه الموت اجرای گازرسانی به این منطقه منوط به دریافت تاییدیه اجرای خط انتقال منطقه مذکور (به طول تقریبی 91کیلومتر) از طرف شرکت ملی گاز است.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس هماهنگی های لازم با سیستم بانکی استان در خصوص فراهم سازی و اخذ منابع بانکی برای اجرای خط انتقال مذکور در قالب دو قطعه درحال انجام است که در صورت موافقت بانک های استان و دریافت وام، مراحل بعدی از جمله انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی قطعه اول انجام خواهد شد.