آرشیو شنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۲۰۷
اقتصادی
۴

فولادگر: تصدیگری دولت کاهش نیافته است

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس با اعلام محتوای چهارمین گزارش عملکرد اجرای اصل 44 از جمله وضعیت 8 وزارتخانه گفت: به رغم قابل قبول بودن حجم و سرعت واگذاری ها، هنوز تصدیگری دولت کاهش نیافته و بخش های خصوصی و عمومی فعال نشده اند.

حمیدرضا فولاد گر در گفت و گو با فارس، با اعلام این که چهارمین گزارش کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس به تحلیل این اصل و فرآیند واگذاری ها و سایر ارکان آن اختصاص دارد، افزود: این گزارش تا هفته جاری نهایی و در نوبت قرار می گیرد تا ظرف هفته آینده یا دو سه هفته آینده در صحن مجلس قرائت شود.

وی در برابر این سوال که محتوای کلی این گزارش شامل چه مواردی است، پاسخ داد: در این گزارش علاوه بر به روزرسانی عملکرد 4 وزارتخانه صنایع، نفت، اقتصاد و ارتباطات، وضعیت اجرای اصل 44 در 4 وزارتخانه دیگر هم شامل تعاون، کشاورزی، راه و بازرگانی مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: همچنین آمار واگذاری در سال گذشته و 3 ماه اول امسال همراه آمار کل واگذاری ها از ابتدای اجرای اصل 44 تا تیر90 براساس مواردی چون نوع واگذاری (بورس یا غیربورس)، حجم واگذاری، گروه های واگذاری و... مورد تحلیل واقع شده است.

فولادگر در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر این که آیا کمیسیون اصل 44 مجلس از روند اجرای اصل 44 با در نظر گرفتن گزارش چهارم رضایت خاطر دارد یا خیر، پاسخ داد: واقعیت این است که به رغم قابل قبول بودن سرعت و حجم واگذاری ها (که نزدیک به 80 هزار میلیارد تومان است) تصدیگری دولت از شرکت ها و بنگاه ها به دلیل حضور بخش های عمومی و شبه دولتی و همچنین تخصیص به سهام عدالت کاهش نیافته و بخش های خصوصی و تعاونی فعال نشده اند. وی گفت: علاوه بر این در سایر ارکان اصل 44 مخصوصا بهبود فضای کسب و کار، مقررات زدایی و توانمند سازی بخش خصوصی تکالیف زیادی باقی مانده که اجرا نشده است.