آرشیو سه‌شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۴۸۷۲
اجتماعی
۴

معاون سازمان بیمه خدمات درمانی اعلام کرد

پوشش دارو و درمان بیماران خاص از محل اعتبارات هدفمندسازی یارانه ها

معاون درمان سازمان بیمه خدمات درمانی با بیان اینکه قرار بود 28 میلیارد تومان از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه ها به این سازمان اختصاص یابد، گفت: با گذشت پنج ماه از سال، این اعتبار هنوز در اختیار سازمان بیمه خدمات درمانی قرار نگرفته است.

مرتضی ادیانی با بیان این که اعتبارات حاصل از هدفمندسازی یارانه ها که در اختیار خدمات درمانی قرار می گیرد، می تواند صرف افزایش پوشش های بیمه ای بویژه برای بیماران خاص شود، اظهار داشت: سازمان بیمه خدمات درمانی آمادگی دارد تا در صورت تامین منابع مالی، نسبت به کاهش سهم هزینه مستقیم مردم در درمان، کمک به تامین هزینه های تحمل ناپذیر درمان و پوشش دارو و درمان بیماران خاص و صعب العلاج در سلامت اقدام کند.

ادیانی خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته و با اعلام اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای بیماران خاص تحت پوشش این سازمان در قالب اعتبارات حاصل از هدفمندسازی یارانه ها، 10 درصد فرانشیز پیوند کلیه نیز حذف و عمل پیوند صددرصد رایگان شد.

معاون درمان سازمان بیمه خدمات درمانی با اشاره به بند (ب) ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: برابر این بند 10درصد خالص کل وجوه حاصل از هدفمندسازی یارانه ها علاوه بر اعتبارات جاری بخش سلامت برای تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم به این حوزه اختصاص یافته است.

وی گفت: در صورت اجرای این بند، قطعا بخشی از اعتبار یاد شده در اختیار سازمان بیمه سلامت و بخش دیگر در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد. ادیانی با اشاره به ظرفیت های ناشی از اجرای این بند برنامه پنجم برای پوشش بیمار ی های دیگری در قالب «بیماری خاص»، اظهار داشت: بیماری های مزمن نظیر آلزایمر، دیابت، بیماری های مزمن روانی و دیگر بیماری های صعب العلاج از گزینه هایی هستند که در صورت تامین منابع می تواند به عنوان بیماری خاص تلقی شده و خدمات ویژه بیماران خاص در بسته های خدمتی آنها پیش بینی شود.