آرشیو دوشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۴۸
بازار دیجیتال
۲۵

تازه های نمایشگاه IFA

بازار دیجیتال- در نمایشگاه IFA امسال هم مانند هر سال محصولات و خدمات جدید بهانه حضور اغلب بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف جهان هستند. آنها آمده اند تا جدیدترین محصولات شرکت های بزرگ را برای اولین بار از نزدیک ببینند. بعضی از مهم ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه امسال عبارتند از:

واکمن آندرویدی: این یکی از محصولات جنجالی نمایشگاه امسال بود که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خودش جلب کرد. جدیدترین مدل پلیرهای قابل حمل Sony این بار با سیستم عامل آندروید معرفی شده است و قرار است بازار را از دست iPodها برباید. این پلیر دارای نمایشگر تمام لمسی 3/4 اینچی بوده و مبتنی بر نسخه 3/2 آندروید است. این دستگاه قابلیت نمایش تصاویر به صورت HD را داشته و مبتنی بر Wi-Fi هم هست.

لپ تاپ فوق باریک Acer: این لپ تاپ که Aspire S3 نام دارد، در ماه سپتامبر وارد بازار می شود و مانند لپ تاپ فوق باریک شرکت Lenovo دارای صفحه نمایش 3/13 اینچی است و از پردازنده های Core i3، i5، i7 شرکت Intel بهره می برد. شرکت Acer مدعی شد این لپ تاپ با مک بوک ایر اپل قابل رقابت است. بدنه این لپ تاپ از جنس آلومینیوم است، از تکنولوژی Wi-Fi و بلوتوث هم بهره می برد و سازگار با 3G است. گویا قیمت این لپ تاپ از 799 تا 1199 یورو متغیر است.

دوربین سه بعدی Panasonic: این دوربین مجهز به لنز 100-25 میلیمتری بوده و قابلیت عکاسی سه بعدی را دارد. لنز این دوربین امکان زوم اپتیکال تا 4 برابر را به کاربرانش می دهد. این محصول امکان عکاسی پانوراما را داشته و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت بالارا دارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت ارتقای حافظه با استفاده از کارت های SDXC را دارد.

تلویزیون LED مبتنی بر تکنولوژی نانو: این تلویزیون را شرکت LG با مدل LW980S معرفی کرده است. این تلویزیون در واقع یک تلویزیون LCD با پس زمینه LED است که می تواند نور پس زمینه تصویر را بر اساس نور محیطی تنظیم کند. این تلویزیون قرار است به زودی و ابتدا به بازار آمریکا و اروپا عرضه شود.