آرشیو دوشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۴۸
بازار دیجیتال
۲۶
ازگوشه و کنار

مادربورد با قابلیت گیگابایت برای کاربران حرفه ای

بازار دیجیتال- مادربود GA-H61M-DS2 شرکت گیگابایت یکی از نمونه های باقابلیت است که در اندازه Micro ATX عرضه شده است. این مادر بورد مبتنی بر چیپ ست H61 شرکت اینتل است.

این محصول با اندازه کوچک خود نه تنها از تمام پردازنده های 32 نانومتری مبتنی بر سوکت 1155 اینتل پشتیبانی می کند، بلکه قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل بعدی اینتل با اندازه های 22 نانومتری را نیز دارد. از دیگر قابلیت های این مادربورد پشتیبانی ذاتی رابط های PCIe آن از فن آوری نسل بعدی PCIe Gen.3 می باشد که به گیمرهای سخت گیر پهنای باندی بسیار وسیع برای انتقال اطلاعات از کارت گرافیک را ارائه می کند.

این مادربورد همچنین به فن آوری Ultra Durable 4 Classic شرکت گیگابایت مجهز است. در مادربورد های مجهز به این فن آوری مانند

GA-H61M-DS2، جنس برد های مدار چاپی به کلی تغییر کرده است و در آنها از Glass Fabric استفاده شده است تا با کاهش فاصله میان تار و پود های مواد تشکیل دهنده برد، فضای نفوذ برای رطوبت به حداقل برسد. در نتیجه در این مادربورد ها شاهد خرابی های ناشی از رطوبت هوا نخواهیم بود. فن آوری انحصاری DualBIOS گیگابایت از دیگر فن آوری های ارائه شده در بسته ویژه UD4 Classic است.

در مادربورد های مجهز به DualBIOS از دو بایوس سخت افزاری مجزا استفاده شده است تا در هنگام آسیب دیدگی اطلاعات بایوس اصلی، به طور خودکار از نسخه پشتیبان بر روی بایوس دوم استفاده شود و بایوس اصلی نیز به حالت اول باز گردد.

دما و حرارت بالانیز یکی دیگر از عوامل آسیب زننده به این دسته قطعات به حساب می آیند. در این رابطه دو بحث پیشگیری از افزایش حرارت و مقاومت در حرارت بالامطرح است که باز هم در بسته ویژه UD4 Classic گیگابایت به این دو موضوع پرداخته شده است. جدا از امنیت مادربورد GA-H61M-DS2 باید به قابلیت بهره مندی از گرافیک مجتمع اینتل نیز اشاره کرد. این مادربورد، همچنین از فن آوری انحصاری Touch BIOS گیگابایت نیز بهره می برد تا کار با بایوس را برای کاربران ساده تر کند. اگر به دنبال مادربوردی مقاوم تر در اندازه ای کوچک با امکاناتی کافی و قیمتی مناسب هستید، می توانید مادربورد GA-H61M-DS2 را با گارانتی آواژنگ در بازار های کشورمان تهیه کنید.