آرشیو دوشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۴۸
بورس - شرکت ها
۱۷

در پنج ماه نخست امسال

ارزش معاملات کارگزاران از مرز 212 هزار میلیارد ریال گذشت

سنا- ارزش معاملات 87 کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران در پنج ماه نخست امسال به 212 هزار و 272 میلیارد ریال رسید.

این حجم از معاملات در قالب سهام ترجیحی، رد دیون دولت، جوایز صادراتی، سهام عدالت و معاملات خرد و بلوک انجام شد. مدیریت بازار شرکت بورس و اوراق بهادار تهران اعلام کرد: ارزش معاملات خرد و بلوک عادی 166 هزار و 900 میلیارد ریال، معاملات بر خط (آنلاین) 10 هزار و 292 میلیارد ریال و ارزش معاملات عمده 34 هزار و 535 میلیارد ریال بود.

بیش از 25 درصد ارزش معاملات در اختیار 5 کارگزار

در گزارش مدیریت بازار شرکت بورس آمده است: پنج شرکت کارگزاری در پنج ماهه نخست امسال 54/25 درصد کل ارزش خرید و فروش معاملات را به خود اختصاص دادند.

شرکت های کارگزاری مفید با 21/6 درصد، بهگزین با 43/5 درصد، کاسپین مهر ایرانیان با 15/5 درصد، خبرگان سهام با 38/4 درصد و حافظ با 37/4 درصد در رتبه های اول تا پنجم ایستادند.همچنین شرکت های کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران، بانک صادرات، نهایت نگر، بانک ملت و بهمن در مکان های ششم تا دهم فهرست بیشترین درصد ارزش خرید و فروش معاملات کارگزاران قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، شرکت کارگزاری آثل با هفت صدم درصد، آبتین استاک با شش صدم درصد و جهان سهم با پنج صدم درصد در انتهای جدول ارزش معاملات کارگزاران در تیرماه امسال جای گرفتند.

همچنین مدیریت بازار شرکت بورس اعلام کرد: کارگزاری مفید با در اختیار داشتن 48/35 درصد کل معاملات برخط، یک سوم معاملات کارگزاران در این بخش را به خود اختصاص داد. کارگزاری نهایت نگر با 17/8 درصد، بانک کشاورزی با 97/5 درصد، پارس گستر خبره با 49/4 درصد، آبان با 31/4 درصد و سهم آشنا با 08/3 درصد در رتبه های دوم تا ششم بیشترین معاملات بر خط جای دارند.در مجموع 87 کارگزار فعال در بورس اوراق بهادار تهران، 58 کارگزار در پنج ماه نخست امسال با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بر خط انجام دادند.