آرشیو دوشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۴۸
مسکن و عمران
۷
ویژه

ایده رستوران دار برج شهرداری در نطفه خفه شد

بستنی خبرساز در برج میلاد

شهرداری تهران: جلوی فروش بستنی طلارا می گیریم

گروه مسکن- با اعلام جزئیات جدید از عرضه «بستنی با طلای خوراکی» در رستوران برج میلاد، روابط عمومی شهرداری تهران در موضع گیری شفاف، فروش هر نوع بستنی طلادر برج میلاد را تکذیب و اعلام کرد: شهرداری از ارائه چنین بستنی هایی در برج میلاد جلوگیری خواهد کرد.

این در حالی است که چند هفته پیش خبرهایی که در رسانه ها به نقل از یک خبرنگار خارجی منتشر شده بود که حکایت از فروش بستنی طلابا قیمت حدود 200 هزار تومان داشت، اما دیروز شهرداری تهران عرضه بستنی طلارا در حد ایده رستوران دار برج دانست و اعلام کرد: چنین طرحی مورد تایید شهرداری نیست و دستور توقف آن را صادر کرده ایم.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، پیمانکار بخش خصوصی رستوران vip برج میلاد در نظر داشت در ازای پرداخت ماهانه 350 میلیون تومان اجاره رستوران به شهرداری تهران، برای جذب گردشگرانی که از ایران به خارج سفر می کنند بستنی با روکش طلابه عنوان خوراکی خارق العاده به قیمتی حدود 400 هزار تومان سرو کند.

بنا بر اظهارات مسوولان رستوران گردان برج میلاد که با خبرگزاری فارس گفت وگو کرده اند، برای سرو این نوع بستنی بنا شده بود پودر طلای خوراکی از کشور آلمان وارد شود و از یک روز قبل سفارش بستنی داده شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، گرچه به باور برخی از افراد سرو بستنی با قیمتی گزاف آن هم برای عده ای معدود با معنای عدالت متناقض است، اما مسوولان شهری تهران معتقدند این عمل حتی عین عدالت نیز هست، چرا که به جای هزینه شدن سرمایه های کلان افراد ثروتمند جامعه در کشورهای خارجی از این طریق می توان سرمایه های کشور را در داخل جمع آوری و آن را برای اقشار ضعیف هزینه کرد.

مسوولان شهرداری معتقدند برای تامین هزینه مدیریت شهری باید چنین منابعی در اختیار شهرداری قرار داشته باشد. این در حالی است که از افتتاح برج میلاد تاکنون اقشار زیادی از مردم به صورت رایگان از برج بازدید کرده اند.