آرشیو دوشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۴۸
خبر
۲

جانشین فرمانده کل ارتش: برخی سلاح ها را تا روز واقعه بسته نگه می داریم

امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه برخی از سلاح ها را تا روز واقعه برای دفاع از کشور در برابر دشمنان بسته نگه می داریم، گفت: نیروهای مسلح ایران خود را برای دفاع از کشور آماده کرده اند.

امیر سرتیپ موسوی در گفت وگو با «ایرنا» تاکید کرد: نیروهای مسلح در بهترین شرایط آمادگی به سر می برند و همزمان با تحولات جایگاه خود را ارتقا داده اند.

وی با بیان اینکه بخش اطلاعاتی نیروهای مسلح هر روزه تحولات در عرصه های مختلف را رصد می کنند، اظهار کرد: البته این اقدام دلیلی بر آن نیست که بخواهیم آغازگر حمله به کشوری باشیم، بلکه با هدف دفاع همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر این تحولات است.

این مقام ارشد ارتش اظهار کرد: دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) توانسته است در موضوع «تاکتیک» وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و در بخش تجهیزات هم پس از تهیه الگوهای مناسب آنها را برای تولید در اختیار صنایع دفاع قرار می دهد که گزارش های این صنایع حاکی از رشد بسیار خوبی در این زمینه است.

امیر سرتیپ موسوی همچنین گفت: در بخش ساختارها و نظام ساماندهی نیروی انسانی در سه سال اخیر ساختار تمامی قسمت های ارتش و نحوه استفاده از نیروی انسانی متحول شده است که این تحول را می توان در بخش های مختلف از جمله قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، نیروهای هوایی، دریایی، زمینی و ستادهایی که کارهای آنها را پشتیبانی می کنند، مشاهده کرد.

آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از کشور

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران خود را برای دفاع از کشور در برابر تحولات موجود آماده کرده است.

امیر سرتیپ موسوی افزود: مرکز راهبردی نیروهای مسلح، آینده پژوهی، آینده نگری و پیش بینی روندهای آینده را بر عهده دارد که این پیش بینی ها برای اعمال روی ساختارهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به قسمت های طراحی ارائه می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: بدین ترتیب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بتوانند در زمان لازم این وظیفه را در برابر دفاع از کشور اعمال کنند.