آرشیو شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۵
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

انهدام شبکه منابع بی بی سی در ایران

شبکه گسترده ای از عناصری که تامین کننده اطلاعات، فیلم، خبر، سوژه یابی و تهیه گزارش از محیط های مختلف و جعل و دست کاری آنها برای بی بی سی فارسی بود، شناسایی و منهدم شد.

بنابرگزارش هایی که روز پنج شنبه منتشر شد، در میان این افراد چهره های مشهور به اصطلاح هنری اعم از مرد و زن نیز دیده می شود.

عمده همکاری ضد ایرانی این افراد با بی بی سی فارسی به ماه های اخیر بر می گردد که این فعالیت نیز سهم عمده ای از فعالیت تبلیغاتی ضد ایرانی شبکه دولتی انگلیس را طی ماه های اخیر شامل می شده است.

بنابر اظهار کارشناسان موضوع اقدامات ضد ایرانی این شبکه که در پوشش همکاری با بی بی سی عملانیازمندی های سرویس جاسوسی انگلیس را تامین می کرده، همراه با پرداخت پول های کلانی به عنوان دستمزد و... به اعضای شبکه بوده است.

جالب است که پس از انتشار این خبر بی بی سی در واکنشی منفعلانه خود را رسانه ای مستقل خواند که هیچگونه وابستگی به دولت این کشور ندارد و حال آنکه بی بی سی تنها شبکه انگلیسی است که مستقیما از سوی دولت اداره شده و بودجه های سالانه دریافت می کند و این واقعیت بارها از سوی وزرای خارجه وقت انگلیس و رئیس شبکه بی بی سی مطرح شده است.