آرشیو شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال علامه عسکری و آیت الله احمدی فقیه در قم

مراسم سالگرد ارتحال دو تن از بزرگان روحانی با حضور گسترده مردم و مراجع عظام و مسئولان استانی قم برگزار شد.

در اولین مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله احمدی فقیه یزدی پنجشنبه شب در مسجد فاطمی قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که حضرت آیت الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید، آیت الله امینی، علوی بروجردی، محقق داماد، محفوظی و نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب و همچنین نمایندگان چند تن از بیوت مراجع عظام تقلید و برخی از مسئولان استان حضور داشتند، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به مقام ارزشمند عالمان و فرهیختگان دینی از دیدگاه قرآن خاطرنشان کرد: قرآن کریم در مقابل توصیه به جهاد و مبارزه در برابر دشمنان بسیج فکری و فرهنگی را نیز به شدت توصیه کرده است. در مراسمی دیگر که پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برپا بود چهارمین سالگرد رحلت علامه سیدمرتضی عسکری برگزار شد.

آیت الله «رضا استادی» از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به خدمات ارزشمند علامه عسکری به حوزه های علمیه و تربیت شاگردان مبرز خاطرنشان کرد: ایشان با تالیف کتب ارزشمند و با نوآوری در استدلالات توانست از حقانیت مکتب تشیع در برابر تهمت ها و شبهات به خوبی دفاع کند.

وی گفت: تالیفات ارزشمند علامه عسکری به زبان فارسی و عربی امروزه می تواند نسل جوان و نوجوان شیعی را در برابر هجمه گسترده معاندان و بدخواهان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مصون سازد.