آرشیو شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۵
حوادث
۱۵

با قراردادی به ارزش 5/2 میلیارد دلار ایران 17هزار خانه در ونزوئلامی سازد

مجری ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلاگفت: ایران برای احداث 17هزار واحد مسکونی جدید در ونزوئلاقرارداد 5/2 میلیارد دلاری امضا کرد که حاصل کار صادقانه مهندسین ایرانی در آن کشور است.

محمدرضا انصاری در گفت وگو با ایرنا افزود: تمامی منابع مالی مربوط به احداث واحدهای مسکونی مذکور از سوی دولت ونزوئلاتامین خواهد شد.

مجری ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلاادامه داد: قرار است 10هزار واحد مسکونی در 3 شهر ونزوئلااحداث و 7 هزار واحد مسکونی در یک شهر در منطقه ای کوهستانی به مورد اجرا گذاشته می شود.

مدیرعامل شرکت کیسون که در مناقصه واگذاری پروژه های مذکور رقبایی مانند چین، روسیه، برزیل، هند، اروگوئه، ترکیه، کوبا و بلاروس را کنار زده، گفت: هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلادر قرارداد پیشین ساخت 10هزار واحد مسکونی که از سوی شرکت اجرا شد، ابراز رضایت خود را به شکل رسمی ابراز داشت.

به گفته انصاری، براساس قرارداد جدید ساخت 10هزار واحد مسکونی از زمان شروع ظرف 18 ماه تحویل می شود، اما پروژه 7 هزار واحد مسکونی که در منطقه کوهستانی قرار دارد و به دلیل شرایط دشوار 42 ماه برای آن زمان تعیین شده که 18 ماه از آن صرف آماده سازی و تامین راه های دسترسی مناسب برای این خانه ها است.

شرکت ایرانی کیسون پیشتر 10هزار واحد مسکونی را در ونزوئلاظرف مدت 3 سال احداث کرد که 20 ماه از زمان شروع تحویل واحدها سپری شده و مدت 8 ماه نیز از تحویل قطعی آنها گذشته است.

انصاری خاطرنشان کرد: مجموع 17هزار واحد مسکونی مذکور با بهره گیری از روش «بتن درجا» همانند واحدهای ساخته شده قبلی به مورد اجرا درمی آید.

به گفته مدیرعامل شرکت ساختمانی کیسون، ایران سریع ترین شیوه ساخت مسکن در جهان را با سرمایه دولت ونزوئلادر این کشور در دوره ساخت 10هزار واحد مسکونی پیشین اجرا کرد.

به اعتقاد وی، اجرای 17هزار واحد مسکونی در ونزوئلاموجب اشتغال مناسبی در 2 کشور خواهد شد و انتظار می رود در مجموع اشتغال 20هزار نفر را دربر داشته باشد.