آرشیو یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۲۸۰
سیاست
۳
بیانیه

وودی آلن

ابراهیم رها

دارم با خودم حساب کتاب می کنم و به سمت روزنامه می روم که سه تا صد و بیست تا تحویل بدی صدوپنجاه تومن می گیری، مجموع اون یکی هم می شه هفتصد و پنجاه هزار تومن و... می رسیم اعتماد.

1 ما از شیوه مصاحبه مرتضی حیدری، مجری تلویزیون، با محمود احمدی نژاد اعلام حمایت بدفرم می کنیم. این شیوه نوین مصاحبه قابل تدریس در تمام کلاس های روزنامه نگاری و گفت وگو است. در همین راستا و در ادامه همین روند احتمالابخشی از مصاحبه بعدی حیدری با احمدی نژاد اینطور خواهد بود: سوال: شما که بیکاری رو منهدم کردین، شما که تورم رو جر دادین، شما که مشکل مسکن رو له کردین، خدای نکرده خسته نشدین؟ جواب: چرا یک مقدار خسته شدم، طوری نیست. سوال: می دونستین شما خیلی ماهین؟ جواب: بله اطلاع دارم. سوال: یک سوال چالشی دارم، بپرسم؟ جواب: بله. سوال: می شه من قربونتون برم؟ جواب: به شرط اینکه وقتی رفتین زود برگردین... یعنی باور کن هی وای من!

2 ما از بانک سامان اعلام نمی دانم چی می کنیم! الان توضیح می دهیم. ببینید احتمال دارد بر فرض شما بروید سر کلاس اما سه ربع که گذشت جیم بزنید و برگردید تا جبران مافات شود. این جبران مافات چیز باحالی است، کلا، مثلامی شود بنویسید سید محمد خاتمی یکی از سهامداران بانک سامان است. بعد که همه خواندند و گذشت، دو خط تکذیب می کنید که نه تحقیق کردیم خاتمی سهامدار نبود! یکی از روزنامه ها این کار را کرده بود و ما هیچ توضیح اضافه یی هم نمی دهیم.

3 ما از وودی آلن اعلام حمایت می کنیم. خوشحال شدی گفتم وودی آلن؟!

این کارگردان نامدار و کاربلد مدتی است که دارد شدیداللحن به دهان یاوه گویان غرب می کوبد. او که قبلازن سارکوزی (کارلابرونی) را برده بود سر یک فیلم حالازن اوباما (میشله اوباما) را برده سر یک فیلم دیگر. ای وودی آلن، ای شکننده پشت جهان غرب جهانخوار، ای ضربه زننده به فرانسه و امریکا، ای... انصافا هورا هورا هورا! چه می کنی تو ای وودی آلن. ما یقین داریم الان اوباما دستش را زده زیر چانه اش و دارد داد می زند هی وای من! وودی آلن، ای خوب، ای عزیز، دوستت دارم(!)