آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۶
فرهنگ و هنر
۳۱

معاون امور هنری وزیر ارشاد: قانون خرید آثار هنری اجرا می شود

معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش کمی و کیفی فعالیت های بخش هنرهای تجسمی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و افزود: با اجرایی شدن قانون یک دهم درصد بودجه مراکز دولتی برای خرید آثارهنری در نیمسال دوم، اقتصاد عرصه تجسمی با رونق همراه خواهد بود.

حمید شاه آبادی به ایرنا گفت: مراحل کارشناسی طرح اجرایی مربوط به قانون خرید آثار هنری سپری شده و در نیمه دوم سال جاری اجرا خواهد شد. این امر را می توان یکی از مهمترین اقدامات مرکز هنرهای تجسمی در زمینه رونق اقتصاد هنر دانست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص فعالیت های بخش هنرهای تجسمی در شش ماه نخست امسال یادآورشد: تعداد جشنواره ها و رویدادهای هنری سال 90، طبق برنامه ریزی های انجام شده اجرایی شده است.

شاه آبادی، برگزاری جشنواره های هنری در سطح استان های سراسر کشور با حمایت دفتر مرکزی را از دیگر برنامه های هنری انجام شده در این بخش عنوان کرد و ادامه داد: برپایی کارگاه های آموزش هنر به مناسبت سوم خرداد، برپایی نمایشگاه عکس فلسطین، نمایشگاه کاریکاتور تروریسم و برپایی نمایشگاه های متعدد به مناسبت 15 خرداد از دیگر برنامه های هنری شش ماه نخست سال محسوب می شود.