آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۶
حوادث
۳۰

ترفند تبهکاران برای کلاهبرداری از زائران

گروه حوادث دو کلاهبردار که پس از فریب 180 تن قصد داشتند آنها را به بهانه سفر به کربلادر مرز رها کنند، قبل از اجرای این نقشه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ سهراب اردلان – جانشین پلیس مهاجرت کشور- در این باره گفت: ساعت 12 ظهر جمعه ماموران عملیات پلیس مهاجرت از طریق تماس مردمی در جریان ماجرا قرار گرفتند. این فرد مدعی بود افرادی به بهانه این که برادرشان پس از 3 سال از کما خارج شده قصد دارند 180 تن را با هزینه هر نفر 70 هزار تومان به سفر کربلابفرستند.

ماموران بلافاصله وارد عمل شده و پس از تایید گزارش دریافتی، متوجه شدند کلاهبرداران با سوءاستفاده از اعتقادات عمیق مردم قصد اخاذی و سرقت از طعمه هایشان را دارند. آنها با پخش اعلامیه هایی در سه مسجد حوالی جنوب شرق تهران توانسته بودند 180 تن را جذب و از هر نفر نیز 70 هزار تومان بگیرند.

بنابراین ماموران ساعت 19 شنبه -23 مهر- هنگام اعزام زائران عملیات دستگیری متهمان را آغاز و متهم ردیف اول را دستگیر کردند.

اما همدستش به دلیل ازدحام جمعیت از محل گریخت که 12 ساعت بعد در مخفیگاهش دستگیر شد. جانشین پلیس مهاجرت کشور ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان قصد داشتند زائران را با پنج دستگاه اتوبوس راهی شهرستان «مهران» کرده و خود در میانه راه از کاروان جدا شوند. ضمن این که از متقاضیان گذرنامه نیز دریافت نکرده بودند. سرهنگ اردلان در ادامه با بیان این که سفر زائران به عتبات عالیات به صورت انفرادی ممنوع است، گفت: مردم فقط می توانند در قالب کاروان های حج و زیارت به سفر عتبات عالیات اعزام شوند و همواره نیز باید مراقب برخی سودجویان در کمین نشسته باشند.