آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۶
سیاسی
۲

گزیده اخبار

سومین نشست اندیشه های راهبردی با موضوع «زن و خانواده» در محضر رهبر معظم انقلاب

سومین نشست اندیشه های راهبردی با «موضوع زن و خانواده» با شرکت محققان و استادان دانشگاهی و حوزوی بزودی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود.فراخوان مقالات شامل محورهای علمی نشست و دستورالعمل تدوین مقالات در تیرماه سال جاری به دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ارسال شد و متعاقبا وبگاه نشست برای اطلاع رسانی و دریافت مقالات به صورت الکترونیکی در آدرس www.dnar.ir فعال شد.

کهگیلویه و بویراحمد؛ مقصد بعدی سفرهای استانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از چهارمین سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان در اواخر هفته آینده خبر داد.

اکبر نیکزاد گفت: دکتر احمدی نژاد و اعضای هیات دولت به مدت دو روز در استان حضور می یابند و ضمن دیدار با مردم استان، از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی مصوبات سفرهای دور اول، دوم و سوم مطلع می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این دور از سفر هیات دولت به استان تمام مصوبات سه دوره گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و به پیشرفت مصوبات در دست اجرا سرعت داده می شود و مشکلات مصوبات اجرا نشده و یا مصوباتی که در پیشرفت کاری آنها خللی ایجاد شده، برطرف خواهد شد.

نیروگاه اتمی بوشهر وارد فاز بازبینی اساسی شد

نیروگاه اتمی بوشهر با اتمام موفقیت آمیز بهره برداری مقدماتی وارد فاز بازبینی اساسی تجهیزات و سیستم ها شد. در این فاز که در پی دستیابی به اهداف تعیین شده در مرحله اول صورت می گیرد، نیروگاه اتمی با حداکثر توان 456 مگاوات که در روز 15 مهرماه به ثبت رسیده بود، به طور موقت از مدار خارج شد.مجموع انرژی تولیدی برق نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون برابر 70100 مگاوات ساعت بوده که 56089 مگاوات ساعت آن به شبکه سراسری برق کشور تحویل و بقیه صرف مصارف داخلی نیروگاه شده است.