آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۶
داخلی
۳

گزیده اخبار

بازگشت و پاسخگویی خاوری به اتهامات وارده به صلاح او است

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همگان بدانند که جمهوری اسلامی ایران برای بازگرداندن خاوری به کشور در مضیقه نیست، گفت: بازگشت خاوری مدیر عامل بانک ملی و پاسخگویی به اتهامات وارده به صلاح وی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه تحلیف اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات افزود: یکی از راه های بازگرداندن خاوری متوسل شدن به پلیس بین الملل است اما بهترین راهکار همان توصیه ای است که سخنگوی قوه قضائیه درباره بازگشت این فرد داشته است.

سخنگوی قوه قضائیه به تازگی گفته بود که بازگشت خاوری به کشور به صلاح وی است.

رئیسی در ادامه درباره آخرین اخبار و اطلاعات روند رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر گفت: آخرین اخبار درباره این پرونده باید از سخنگوی قوه قضائیه دریافت شود اما باردیگر به همه مردم و شهروندان قول می دهم که پرونده فساد مالی اخیر با جدیت رسیدگی می شود.

ابراز نگرانی ایران از سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه از روند وقایع این کشور نگرانی شدید وزارتخانه متبوع خود را ابراز داشت و برخورد خشونت آمیز با تظاهرات مسالمت آمیز مردم یمن را محکوم کرد.

رامین مهمانپرست در واکنش به اقدامات خشونت آمیز دیروز از سوی دولت یمن، اظهار داشت: در حالی که مردم یمن در شهرهای این کشور مطالبات خود را به صورت مسالمت آمیز دنبال می کنند، نیروهای دولتی ده ها نفر از مردم را با سلاح های نیمه سنگین و گاز سمی، کشته و زخمی کردند.

وی ضمن ابراز تاسف از این گونه اقدامات سرکوب گرایانه و سکوت مراجع و سازمان های بین المللی نسبت به این رفتارها، تاکید کرد: این گونه اقدامات اوضاع را پیچیده تر کرده و تنها راه حل بحران، پاسخ مسالمت آمیز به مطالبات مشروع مردم یمن است.