آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۶
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

اعزام30 هزار نفر از دانشگاهیان به حج عمره

رئیس ستاد عمره دانشگاهیان از اعلام نتایج قرعه کشی عمره دانشجویی در روز سه شنبه 26 مهر خبر داد و گفت: براین اساس متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت عمره دانشگاهیان از نتایج خود مطلع شوند. حجت الاسلام والمسلمین فقیهی افزود: دانشجویان پس از وارد شدن به سایت عمره دانشگاهیان به نشانی www.labbayk.com و وارد کردن کد ملی خود از نتایج اطلاع پیدا می کنند. وی با بیان اینکه 292هزار نفر برای عمره دانشگاهیان ثبت نام کرده اند، گفت: 110 هزار نفر دانشجوی مجرد پسر، 124 هزار نفر دانشجویان متاهل و 58 هزار نفر اساتید هستند. فقیهی افزود: در اعلام نتایج نهایی 30هزار نفر به عنوان افراد اصلی به عمره دانشگاهیان اعزام خواهند شد و 12 هزار نفر نیز به عنوان ذخیره در قرعه کشی انتخاب می شوند.

30 هزار پرستار کم داریم

وزیر بهداشت و درمان با اعلام توسعه بخش های ویژه بیمارستانی از جمله آی.سی.یو گفت: سه میلیارد دلار اعتبار در سال جاری براساس مصوبه مجلس در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد که بخشی از آن برای تهیه بیش از یک هزار دستگاه تخت ویژه بیمارستانی اختصاص می یابد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی با اشاره به کمبود بیش از

30 هزار پرستار در کشور، افزود: با توجه به افزایش تعداد تخت ها و بخش های بیمارستانی و ضریب اشغال تخت ها، هنوز با کمبود پرستار در کشور مواجهیم. وی افزود: حوزه بهداشت و درمان با وجود اقدامات اخیر با مشکل کمبود پرستار مواجه است و پرستاران جدید هم به منظور ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کار پرستاران جذب مراکز درمانی کشور شده اند.