آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۶
ورزشی
۲۹

نخستین قهرمانی قایقرانی در آسیا با 18 طلا

کسب مدال طلای احمدرضا طالبیان در کایاک یک نفره مردان در 5 هزار متر به چهاردهمین دوره رقابت های آب های آرام آسیا در تهران پایان داد.

در آخرین روز این رقابت ها احمدرضا طالبیان در بخش کایاک یک نفره 5هزار متر با زمان 13/21:45 به مقام قهرمانی رسید و ویاچسلاو گرن از ازبکستان با زمان 93/45: 21 به مقام دوم رسید و هاتیو ایکسو با زمان 08/50: 21 سوم شد. این سومین مدال طلای طالبیان بود که در مسابقات تهران کسب شد.

رقابت های آب های آرام قهرمانی آسیا با حضور 27 تیم به میزبانی ایران از 21 تا 24 در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در این مسابقات نخستین قهرمانی آب های آرام آسیا برای ملی پوشان ایران به ارمغان آورده شد. درحالی برای نخستین بار آرزو معتمدی در کایاک200 مترزنان توانست مجوز حضور در المپیک را به دست آورد که پیش از این احمدرضا طالبیان توانسته بود نخستین سهمیه المپیک در کایاک یکنفره را کسب کند.

این تنها مدال نتایج این مسابقات نبود به طوری که قایقرانان ایران در بخش های مختلف مدال های رنگارنگی راکسب کردندکه درمجموع18 طلا، 11 نقره و 3 برنز را برای ایران به ارمغان آوردند. همچنین تیم چین با 15 طلا، 2 نقره و 2 برنز دوم شد و قزاقستان با کسب 7 طلا، 12 نقره و 7 برنز در جایگاه سوم این رقابت ها قرار گرفت و ازبکستان با 2 طلا، 6 نقره و 9 برنز به مقام چهارمی بسنده کرد.