آرشیو چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۵۱۳
صنعت و معدن
۳

سوخت و نیرو

جزئیات پرداخت 1120میلیارد تومان بدهی آبی

گروه سوخت و نیرو- مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از برنامه ریزی برای پرداخت کامل بدهی 1120میلیارد تومانی به پیمانکاران آبی خبر داد و گفت: مجوز شناسایی و فروش اموال و ساختمان های مازاد وزارت نیرو در استان ها از وزارت اقتصاد اخذ شد.

به گفته محمد حاج رسولی ها، از کل مطالبات پیمانکاران آبی، بیش از 700 میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران دولتی است. مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با «مهر» اظهار کرد: 420 میلیارد تومان دیگر از مطالبات پیمانکاران بخش آب نیز مربوط به فعالان بخش خصوصی است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به فروش اوراق مشارکت آبی در سال جاری برای حل کامل مشکل بدهی به پیمانکاران بخش آب کشور گفت: 101 میلیارد تومان اموال و ساختمان های مازاد حوزه نیرو در استان ها رصد و شناسایی شده است. در کنار این موضوع، هزار میلیارد تومان هم فروش اوراق مشارکت مرزی داریم که جزو ظرفیت های بودجه سال 90 است.

وی با تاکید بر اینکه اصل و سود اوراق مشارکت را دولت تضمین می کند، ادامه داد: همچنین 2 هزار میلیارد تومان هم مربوط به سایر طرح های مشترک آب با بخش کشاورزی است که ممکن است از این محل نیز 1500 میلیارد تومان به وزارت نیرو اختصاص یابد.

فروش اوراق مشارکت ریالی نفتی از هفته آینده

گروه سوخت و نیرو - نخستین سری اوراق مشارکت ریالی میدان گازی پارس جنوبی در سال 1390 از شنبه هفته آینده به مدت شش روز به فروش می رسد. اوراق مشارکت جدید با نرخ سود 17 درصد و مطابق برنامه ریزی های انجام شده امکان بازخرید آن توسط بانک عامل و سازمان بورس اوراق بهادار پیش بینی شده است.

این اوراق مشارکت چهار ساله و پرداخت سود آن از سوی شرکت ملی نفت ایران تضمین شده است. این اوراق بی نام و قابل واگذاری به غیر بوده و سود آن هر سه ماه یک بار محاسبه و پرداخت خواهد شد.

همچنین سود این اوراق معاف از مالیات است و هر زمان نیز که دارنده آن بخواهد قابل بازخرید با حداقل کسر سود خواهد بود. تفاوت نرخ سود قطعی و علی الحساب اوراق مشارکت داخلی نیز، حداکثر پنج ماه بعد از تاریخ سررسید نهایی اوراق از سوی ناشر، محاسبه و به دارندگان برگه تسویه حساب نهایی پرداخت می شود.