آرشیو پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۸۱
اخبار خارجی
۱۶

معترضان وال استریت چندبار سخنرانی اوباما را قطع کردند

اعضای جنبش ضدسرمایه داری وال استریت با قطع چندین باره سخنرانی باراک اوباما، نامه اعتراضی خود را تسلیم وی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز سه شنبه وقتی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در دبیرستان «منچستر نیو همپشایر» در حال سخنرانی بود، گروهی از اعضای جنبش تسخیر وال استریت چندین بار با شعارهای ضددولتی سخنرانی وی را قطع کردند. اما پس از اینکه اوباما موفق به اتمام سخنرانی خود شد، یکی از معترضان با رساندن خود به وی، نامه اعتراضی خود را تسلیم کردند که متن این نامه از چشم عکاسان و خبرنگاران حاضر دور نماند. محتوای این نامه حاوی نکات ذیل است:

«آقای رئیس جمهور: بیش از 4000 نفر از معترضان وال استریت تظاهرات مسالمت آمیز (تسخیر وال استریت) دستگیر شده اند. در عین حال، بانکداران همچنان در حال نابودی اقتصاد آمریکا هستند. برای تامین حقوق اولیه ما هم که شده جلوی این روند تخریب را بگیرید. سکوت شما حاوی این پیام است که وحشیگری پلیس قابل قبول است. برای نجات بانک ها، ما مجبور شدیم خانه های خود را حراج کنیم.»

گفتنی است، اوباما که در حین سخنرانی با شنیدن اعتراض ها چندین بار مجبور به قطع کردن سخنرانی خود شده بود، به حضار گفت: «دلیل نارضایتی شما را درک می کنم... در حال دور شدن از آرمان های آمریکا هستیم. مسائل آن طور که انتظار می رفت، پیش نمی رود.»