آرشیو پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۸۱
حوادث
۱۵

رئیسی: کلاس های خشتی و گلی بزرگترین مشکل آموزش و پرورش است

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور، کلاس های خشتی و گلی را بزرگترین مشکل آموزش و پرورش دانست.

مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی برای حذف مدارس کپری در سال های اخیر، گفت: براساس آخرین آمارهای دریافتی از استان های کشور تعداد کلاس های کپری نزدیک به صفر است و می توان گفت، این نوع کلاس ها که زمانی یکی از مشکلات آموزش و پرورش بود برچیده شده است.

وی افزود: براساس آمار سال 85 حدود یک هزار و 200 کلاس کپری در برخی نقاط کشور از جمله استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وجود داشت که با اختصاص اعتبار، این کلاس ها حذف و کلاس های استاندارد جایگزین آنها شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کلاس های کپری عموما در مناطق کپرنشین و گرم و خشک به علت شرایط آب و هوایی شکل می گیرند و ممکن است در نقطه ای به علت کوچ و جابجایی جمعیت مواردی از این نوع کلاس ها بوجود آید، اما سازمان نوسازی همواره از طریق گزارش های استانی این موارد را رصد می کند و چنانچه کلاس کپری شکل گرفته باشد قطعا حذف و کلاس استاندارد جایگزین آن می شود.

رئیسی گفت: آموزش و پرورش به تمامی استان ها اعلام کرده است که کلاس های درس این مناطق با مصالح پیش ساخته که قابلیت جابجایی دارند، احداث شوند.

وی با بیان اینکه کلاس های خشتی و گلی بزرگترین مشکل آموزش و پرورش است، ادامه داد: این کلاس ها عموما تخریبی است و براساس برآوردهای اولیه حدود 131 هزار کلاس درس ناایمن و تخریبی در کشور وجود داشت که در شش ماهه اول امسال 47 هزار و 123 کلاس درس تخریب و بازسازی شده و 84 هزار کلاس تخریبی باقی مانده که تا دو سال آینده بازسازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 126 هزار کلاس درس دیگر نیز نیاز به مقاوم سازی دارند که باید برنامه های مقاوم سازی آنها در اولویت قرار گیرند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: تا تیرماه 93 تمامی مدارس تخریبی کشور جمع آوری خواهد شد.