آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
اخبار اقتصادی
۴

آمادگی بخش تعاون برای ایجاد 3 هزار فروشگاه

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های تولیدی استان تهران با اشاره به اینکه تحریم ها علیه ایران هیچ گاه بازدارنده نبوده از آمادگی بخش تعاون برای ایجاد 3 هزار فروشگاه با تولیدات کاملا«ایرانی» با هدف تامین تمام ملزومات مردم خبر داد.

علیرضا مرادی در گفت وگو با فارس ضمن تاکیدبر اینکه تحریم های بین المللی علیه ایران هیچگاه بازدارنده نبوده اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظام های طاغوتی با هدف تسلط مجدد بر منابع و اموال این مرز و بوم به ترفندهای متعددی متوسل شده اند که تحریم نمونه ای از آن است.

وی ادامه داد: تحریم های بین المللی علیه ایران در مقطع زمانی خاص با شدت تمام و گاه با نوسان همیشه دامن گیر ایران بوده و هست بنابراین ترفند استفاده ابزاری از تحریم علیه ایران برای دستیابی به مقاصد شوم و سلطه گرایانه غربی ها دیگر جوابگوی انتظارات نمی تواند باشد.

وی افزود: در حمایت از دولت، بخش تعاون آمادگی ایجاد هم زمان 3 هزار فروشگاه مصرفی و توزیعی در کشور را دارد که اهم ملزومات و اقلام توزیعی این فروشگاه ها توسط تعاونی های تولیدی و از داخل کشور تامین می شود.

وی ظرفیت تولیدی کشور را بسیار مطلوب ارزیابی و تاکید کرد: میزان تولیدات کشور چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی به حدی بالاست که برای تامین نیاز داخل حتی در صورت تشدید چند برابری تحریم ها با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم بود. وی حرکت کشور از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد غیرنفتی را دریچه ای به سمت تعالی ارزیابی و خاطرنشان کرد: تشدید تحریم های بین المللی علیه ایران نه تنها به زیان کشور نیست بلکه شاید طی یک مدت کوتاه ریاضت اقتصادی، فرآیند اجرایی شدن طرح تحول اقتصادی و فعال سازی بنگاه های اقتصادی غیرنفتی با سرعت بیشتری نهایی و طی دو یا سه سال آتی ایران در جایگاه یک کشور توسعه یافته در منطقه و جهان مطرح شود.