آرشیو سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۵۲۸
خودرو
۱۶

جهان خودرو

عرضه بی ام و سری سه به هند

شرکت خودروسازی بی ام و آلمان اعلام کرد خودروهای بی ام و سری سه را از ابتدای مارس سال 2012 میلادی وارد بازار هند می کند.

سخنگوی این برند با اشاره به رشد 12 درصدی تقاضا برای خودروهای بی ام و در هند طی یک سال گذشته و رشد اقتصادی این کشور که زمینه ساز افزایش قدرت خرید مردم ساکن در آن است، اعلام کرد: عرضه خودروهای سری سه می تواند بازار ما را بزرگ تر کند و سهم بی ام و در بازار خودروی هند را 5/0 درصد افزایش دهد.

هم اکنون بی ام و 4 درصد از بازار خودروی هند را در تصاحب خود دارد و یکی از محبوب ترین برندهای لوکس در این کشور محسوب می شود.

رشد فروش هیوندایی در فیلیپین

شرکت خودروسازی هیوندایی موتور کره جنوبی اعلام کرد در 11 ماه سال 2011 میلادی فروش خودروهای این برند در کشور فیلیپین یک درصد رشد کرده است.

سخنگوی هیوندایی تاکید کرد: فیلیپین کمترین نرخ رشد فروش خودروهای هیوندایی را داشت و دلیل آن تمایل زیاد مردم این کشور به خودروهای ژاپنی است.

هیوندایی در نظر دارد با تولید خودروهایی ارزان قیمت و متناسب با سلیقه مصرف کنندگان فیلیپین، بازار خود در این کشور را توسعه دهد. هیوندایی که در سال گذشته پرفروش ترین خودروساز آسیایی در دنیا نام گرفت، در نظر دارد سه مدل تازه در سال 2012 میلادی به بازار عرضه کند.

سانی با موتور دیزلی در راه است

شرکت خودروسازی نیسان موتورز ژاپن اعلام کرد خودروی سانی را با موتور دیزلی برای بازار هند تولید می کند.

قرار است خودروی سانی با موتور دیزلی از ابتدای فوریه سال 2012 میلادی به بازار هند عرضه شود و قیمت آن نیز بین 14 هزار تا 16 هزار دلار آمریکا باشد.

سانی یکی از پر طرفدارترین خودروهای نیسان در سال های گذشته بود و نسل تازه آن که موتور دیزلی دارد برای کشورهای در حال توسعه آسیا تولید می شود.

نیسان سومین خودروساز بزرگ ژاپن است که در سال گذشته میلادی با عرضه خودروی لیف توانست عنوان اولین تولیدکننده خودروهای الکتریکی را از آن خود کند.