آرشیو سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۵۲۸
فرهنگ و هنر
۳۲

کوروش کبیر، خانه پدری و اشغال بیضایی در گفت وگو با علیرضا سجادپور

شایعاتی که این روزها درباره پروژه هایی نظیر کوروش کبیر، خانه پدری و اشغال وجود دارد سبب ساز آن شد که با علیرضا سجادپور مدیر اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی تماس گرفته و درباره روند اعطای مجوز ساخت و نمایش به این پروژه ها با او گپی بزنیم. به گزارش شبکه ایران سجادپور هم به مانند همیشه سعی کرد با روی باز به سوالات شبکه ایران پاسخ دهد.

***

این روزها شایعاتی شنیده شده درباره ایجاد مشکل در مسیر اعطای پروانه ساخت به پروژه کوروش کبیر به تهیه کنندگی علی معلم. درباره این موضوع خبر جدیدی دارید؟

فقط همین قدر می گویم که این پروژه هم مانند هر پروژه دیگری در حال طی کردن مراحل قانونی خود است و با بررسی فیلمنامه، شرایط اعطای پروانه ساخت به آن بررسی خواهد شد.

اما گروهی معتقدند چون این فیلم در مدح شخصیتی تاریخی به نام کوروش است، دست اندرکاران با اعطای مجوز به آن موافق نیستند.

نه! چنین مساله ای را نه شنیده ام و نه قبول دارم.

<

B>درباره پروژه خانه پدری ساخته کیانوش عیاری کار به کجا رسید؟

درباره این فیلم هیچ خبر تازه ای ندارم. به هر حال باید دو طرف یعنی اداره نظارت و دست اندرکاران تولید این فیلم درباره بخش های مشکل دار آن به توافق برسند تا بعد برای اعطای پروانه نمایش به آن تصمیم گیری شود.

به تازگی این مساله مطرح شد که اصغر رفیعی جم از سوی بیضایی مامور پیگیری امور تولید فیلم اشغال شده است. در این باره چه خبر جدیدی دارید؟

همان طور که می دانید آقای بیضایی حدودا دو سالی می شود که برای تدریس به خارج از ایران رفته است. پیش از خروج ایشان از ایران درباره فیلمنامه اشغال با ایشان صحبت کردیم و حتی پروانه ساخت تولیدی هم برای این فیلم صادر شد، اما اگر بنا شود این کار کلید بخورد باید پروانه قبلی تمدید شود.

آیا فکر می کنید برای تمدید پروانه نمایش اشغال مشکلی وجود داشته باشد؟

فکر نمی کنم مشکلی در این باره وجود داشته باشد. هر زمان که بهرام بیضایی به ایران بازگشت می تواند برای درخواست تمدید پروانه ساخت اقدام کرده و امور تولید فیلم خود را پیگیری کند.